Eventyrlig opplevelse.

Hjelp, jeg drukner nesten i bilder etter påsken. Det ble veldig mange, men som jeg har kost meg! Danmark var kald, men et eventyr likevel.Vi besøkte Jægersborg Hegn og Dyrehave nord for København. Dette er virkelig noe jeg kan anbefale om du skulle være på disse kanter.

Midt i dette vakre kulturlandskapet ligger det fredede Erimitageslottet. Det ble bygd ca. 1734-35 og er et lystslott i barokkstil. Om sommeren er det åpent for publikum også.

Overalt så vi hjort og ja, de er ville! Området de beveget seg på var stort, men det blir foret her og der, med både kålrot og høy. Så de kom gjerne innom for å spise der før de løp ut i skogen igjen.

For en opplevelse. Hestevogner kunne leies for den som ikke orket å gå i parken.

Med flere tusen hjort i området ble det mange bilder.

Et eventyr var det. Nesten hvite hjorter var det også. Denne hadde fått med seg en rytter! Ser du kaia?

#foto #blogg #hjort #danmark #eremitagen
20 kommentarer
    1. Oisan, her var det mye hjort ja. 🙂 Også vi som synes vi har mange i Hemne 😉
      Flotte bilder! Og jeg kan forstå at det blir mye bilder når man er bortreist, blir mye selv om man bare var hjemme også 😉

    2. Dette ser flott ut. Ikke det minste overrasket over at du har tatt mange bilder. Det ville jeg også gjort. Flott å se ting man ikke ser hver dag. Godt med ferie <3

    3. Helene: Ja det kan anbefales en tur dit. Utrolig artig. Skulle gjerne vært der mot sommeren da alle har fått små kalver. Takk og ha en fin dag!

    4. Eva: Ja, ble ganske magisk. Kosa meg noe veldig selv om det var kaldt. Godt man har ullklær, vimdtett og tykke votter med 🙂 Ha en fin dag videre!

    5. Blir fort mye bilder ja..kjenner til det :)) Så fin opplevelse det her må ha vært..og så mye hjort du fikk sett og tatt bilder av..ser den rytteren også ja..hehe… Noen av bildene så litt ut som gamle malerier på et gods eller noe slikt :)) Ha en fin kveld <3

    6. solliv: Takk! Utrolig artig. Jeg har besøkt hjortefarmer før, men dette var noe helt annet. Her vandret hjorten som den selv ønsket, og det var så fint!

    7. Så herlig! og se de gevirene på noen av dem!! Imponerende! DER skulle jeg vært ja…hihih..Flotte bilder! og ser helt magisk ut!

    8. fruensvilje.blogg .no: Gjett om jeg koste meg i timer!De med de store gevirene er vel dåhjort eller sika! Vakre er de i hvert fall, samme hva de heter! 🙂

    9. Toini: Takk du.Ja, der skulle du vært. Det er lov å ha med hund i parken også, bare de er i bånd. Så er du i nærheten av København må du titte innom her! 🙂

    10. Så gøy å se alle de dyrene! Det gjelder å ha stort minnekort i kamera når man drar til Danmark! Vi holdt oss på Jylland siden vi bare hadde noen dager og hadde ferge til og fra Hirtshals. Jeg skal ha disse stedene du har vært i bakhodet til en neste Danmarkstur 🙂

    11. margarites: Utrolig artig. Jylland er fint også. Vi holdt oss på Sjælland denne gangen. Mange fine strender og koselige små steder, pluss våren da! Selv om det var kaldt så var det masse snøklokker. Her regner det i bøtter og spann i dag, så nå får våren vasket seg skikkelig. Ha en finfin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg