Vår i hus og hage.

I går trodde jeg at jeg så en vinge fra en død sommerfulg, men tenk det var en stein i samme fasong og størrelse som en vinge! Ingen sommerfulger kom fram selv om sola var her og varmet litt. Fluer og en marihøne tittet innom, sammen med en mengde bier.Krokusen struttet av fryd i lyset.

Verre var det med sviblene fra i vinter. Sånn ser de ut nå!

Jeg kjøpte disse blomstene i slutten av januar? I hele vinter har de lyst opp ute på terrassen, selv om de har hengt noe med hodene i kulda. Nå klipte jeg vekk alt vissent og plantet dem i ny jord. Vann måtte til, og så er det bare å vente på at knopp nummer to i løken springer skikkelig ut.

Fem av sviblene hadde ny knopp. De andre fem plantet jeg ned i blomsterbedet. Så får vi se om de kommer igjen neste sommer og sprer glede.Jo da, det er is i hagen vår enda også under buskene, men inntil murveggen har det tint godt opp så jorda var helt varm. Herlighet så koselig med blomster igjen.

Nå er det fint å ta inn noen vårblomster og pynte litt inne også. Jeg hadde besøk her om dagen og med krokus og snøklokker på bordet sammen med maten, ble det en herlig vårfølelse.

Med dette ønsker jeg alle en fin fredag og god helg!

#hage #blogg #vår #blomster #foto
20 kommentarer
    1. her var det vår ja,herlig og så fint du har pyntet både mat og bord,ja vi spiser jo litt med øynene også.I gå så jeg linerla og jeg såg en fin sommerfugl,men ingen av dem fikk jeg bilder av da.
      Ha en nydelig vårdag

    2. Vakkert alt sammen <3 Her rundt mitt hus er det lite blomster å spore, bortsett fra en potte med minipåskeliljer som jeg kjøpte i fjor, de blomstrer nå nedenfor inngangsdøren min 🙂 Kjekt at de overlevde vinteren 🙂
      Jeg tenker å kjøpe litt småblomster etterhvert, til i alle fall å pynte med på terrassen. Men så idyllisk og koselig som du har det, tror jeg ikke at jeg kan konkurrere med <3
      Klem

    3. Eva: Så heldig du er som fikk påskeliljen til å overleve, det er ikke lett her hos oss. Men jeg kjøper meg noen nye hvert år da. Koselig å få litt farger p se på utenfor vinduet. Takk for hyggelige ord og ha en vakker dag 🙂

    4. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er koselig å pynte maten litt. Linerle! Så herlig. Jeg har ikke sett den her enda, men den kommer nok snart sammen med sommerfuglene. Ikke lett å ta bilder av sommerfugler, men de er så vakre. Gled deg i våren! Klemsiklem 🙂

    5. Etdiktomdagen: Tusen takk. Ja det er så godt å kunne være ute igjen uten en masse klær. Man føler seg jo så lett uten tunge sko og ull. Nyt dagen! Klemsiklem 🙂

    6. Linerla gikk på verandaen hos min datter i Volda og det var der sommerfuglen var også,så her hos meg er den ikke ennå.Med mobil er det ikke lett å ta bilder av flagrande dyr,da må en ha kamera med god zoom,i går hadde jeg bare mobilen :=)

    7. fruensvilje.blogg .no:Så koselig da. Ja, linerla kommer med litt varme. Her er det iskalde vinder enda. Ikke lett å ta bilder av de sommerfuglene, men det er gøy å se dem. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg