Vårrydding.

Når man rydder ute får man jammen lyst til å rydde inne også. Jeg startet like godt på en vårrengjøring. Ut med maten i kjøleskapet. Nå må isen gå der som ute. Det føles som nytt, når alt ble ryddet og vasket der inne. Så mye rart som kommer fram egentlig. En tørr rosinbolle, skrukkete epler, en vissen gulrot, en rest av makrellitomat, en kork uten tube og masse annet. Rester av syltetøy og gele skal kokes til rødgrøt og frukten deles opp til dessert. Så godt å starte på nytt i kjøleskapet. Det er akkurat som om man starter litt selv også i våren.

Jeg holdt på litt etter jobb i går også. Ved å bytte om på ting i huset, blir alt som nytt. Engelene havnet oppe på et skap og ting og tang fikk stå samlet på hylla. Jeg liker å ha noe pent og interessant å se på, for det gir meg kreativitet.

Ute blomster det som bare den, og det kjennes nesten i hele kroppen.

Selv om tåke lå tung over oss her i dag tidlig, er den borte nå. Det var vakkert i det sola glimtet til i det gråe, og det ga et spennende lys. Å ta en våropprydning i alt vårt, føles som å rydde litt i hodet også.

Herlig med vår.

#foto #vår #hverdag #blogg #blomster
26 kommentarer
    1. åjsa det gjør godt å rydde litt inne også og godt å få brukt opp rester til noe godt,nå fikk jeg inspirasjon til en fruktgrøt også,så det skal eg jammen koke,kos deg med resten av dagen,og nyt dine vakre blomster

    2. Nydelige bilder! og jeg tok også en raid i kjøleskapet her om dagen…ER jo så deilig når det er gjort…og lett å finne frem igjen..hihih…ha en god dag!

    3. fruensvilje.blogg .no: Utrolig godt å få tatt et tak. Jeg er på etterskudd med alt for tiden og det erikke gøy. Men en ting hver dag, så blir det nok bedre. Nå står den store frysern for tur og så er den den fryktelige stekeovnen. Skal jammen være glad når det er gjort igjen, selv om det ikke akkurat vare så lange. Rester er fint å lage nye retter av. Innimellom titter jeg på blomstene i hagen. Ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    4. Toini: Ja, det er utrolig godt når det er gjort og man føler seg litt stolt over innsatsen. Nå er det middag på gang og så får jeg fortsette litt etterpå. Ha en fin fortsettelse av dagen og tusen takk 🙂

    5. eg begynte med dette i Februar men ble så syk at ingenting er ferdig….alt er kaos.ikkje veldig vårstemning..men helsen er viktigst så eg hører på kroppen <3

    6. Her var det masse fine bilder fra dagen, artig å se. Du har hatt ei skikkelig arbeidsøkt ser jeg. Det blir så greit etterpå, også inni i hodet og det er viktigst. Kanskje kommer kreativiteten sigende nå, fordi du fortjener å sette deg nedpå med malesaker nå, synes jeg. Kos deg nå med våren og alt det fine du viser her som både gror og bare står!

    7. cuskima: Så dumt da. Håper du kommer deg fint i våren? Kaos føles ikke godt, men det er jo muligheter i et kaos. Det kan jo bare bli bedre! Helsen først, og så kommer nok det andre etterpå. Klemsiklem:)

    8. toveview: Tusen takk. Ja, det er herlig med malesaker, men jeg har så lyst til å få orden i huset også. Herlig å komme litt ovenpå med alle gjøremål igjen. Snart helg og det skal bli godt. Ha en vakker kveld. 🙂

    9. Greit med en opprensking i skap og kjøleskap ja..må gjøre det snart jeg også..vi har ikke så mye i kjøleskapet, men litt rot blir det uansett :)) Koselige bilder inne..og vakre blå og hvite blomster..også sommerfuglen da…<3<3

    10. annebe: Ja, det må til for å holde orden. Herlig å se inn i kjøleskapet nå. Her var det mye rester, en bolle med vaffelrøre og middag til i dag. Nå er det såååå mye bedre 🙂 Takk for hyggelig ord og nyt våren. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg