Liv og røre.

For en røre. Det er ikke lett å være andemor når det er lavvann og tangslipp. Vannet inne ved land er jo fullt av grønn guffe. Ikke lett å forsere for bittesmå unger.

Men de klarte det og kom seg trygt ut i åpent vann. Tolv små nøster hadde kommet ut av eggene til andemor denne gangen. Herlig å se. Nå blir det spennende å se hvor mange hun klarer å fø opp. Det er mange glupske måker i nærheten. Men natur er natur, ikke noe man får gjort noe med.

Bekkeblommen lyste i sola. Disse svanene var ikke helt klare til å bygge rede enda.

Andre steder er de i full gang allerede. Det er liv og røre i naturen og det er herlig!

 

#natur #frilsuftsliv #blogg #vår #sommer #foto
12 kommentarer
    1. Du verden 😀 det var litt av en bragd 😀 Vi hadde jo fire gutter med oss til dyreparken i Kristiansand for noen år siden..og var livredde for å miste noen.. tenk på 12 da 😛 pjuhhh…

    2. Så koselige bilder..og ja..det legges egg og bygges reder overalt nå…Vi gikk på en andemor på eggene sine på turen i Seljord…stakkars…Hun ble nok skremt..men jeg fikk holdt hundene unna eggene..så håper hun kom tilbake til rede når vi var ute av synet…Flotte bilder!

    3. dedicat: For et par år siden tok jeg bilde av samme and, da hadde hun 14! Men bare en fem levde over og vokste seg store. Ja, hun har litt av en jobb. Artig å se dem.
      Fire gutter i dyreparken? Ja, den jobben står det da også respekt av!!!!!

    4. frodith: Gøy å se andefamilien på tur. Som vanlig alt for mye stress omkring meg, men jeg vender meg vel til det med årene kanskje????Herlige mai har gitt litt energi i hvert fall. Jeg fikk litt fri og det har føltes som sommerferie. Nå er det tilbake til full rulle, men i kveld fikk jeg gått en tur idet grønne og hørt på lydene i skogen. Klem til deg og takk for at du tenker på meg.

    5. fruensvilje.blogg .no:Takk du! Det skal bli spennende å se hvordan det går med den lille familien. Ha en fin dag. Her er det skikkelig sommer med 29 pluss i skyggen!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg