Sementpotte.

Her er min nye kunst. Utrolig gøy med hjemmelaget. Nei da, det er ikke helt klart enda, men jeg måtte bare se hvordan det kunne bli med litt blomster. Ballen har jeg laget før. Det er en plastball som det ble klipt et hull i, og for så å ble fylt med sement. Etter noen dagen dro jeg vekk all plast og fram kom en sementball.

Hva jeg har gjort her? Klipt opp et gammelt badehåndkle i et par store firkanter. Så blandet jeg sementen med vann og rørte i vei med en pinne. Noen bruker drillen med en slags visp på til dette, men det hadde ikke jeg. Så la jeg håndklebiten ned i massen og passet på at alt ble helt vått av sement. På forhånd hadde jeg bygd meg et stativ som jeg dekket med plast før jeg la håndkleet over og formet det  til. Det kjendeligste var å vente på at det skulle tørke. Det tok et par døgn før det var herdet. Jeg fikk ikke ut den potten jeg hadde i bunnen! Men det gjorde ikke noe. Jeg klipte vekk den verste plasten og ferdig med det. Neste potte skal jeg gjøre annerledes, så det ikke skjer igjen.

Jeg ser at jeg må legge på et lag til for å dekke alt litt bedre. Nå er det bare å brette opp ermene og fortsette. Jeg skal ha en potte til tror jeg.

#foto #hobby #sementpynt #dekorasjon #blogg #hage
16 kommentarer

Siste innlegg