Månen.

I går kveld var månen rød da den kom opp over skogen. Dessverre var trærne i veien, men det var fint likevel. Det fikk meg til å nynne på en vise fra min barndom. Vi hørte alltid på ønskekonserten  på mandagskveldene da. Søstrene Bjørklund sang en sang om månen. “Si det igjen i måneskinn, gi meg igjen ditt varme hjerte. Månene er de unges lykkevenn, si det igjen, og det er lyst tryllerei.”

Om jeg husker ordene rett, vet jeg ikke for jeg har ikke teksten på denne sangen.

Etter hvert som månene steg, ble den gul og siden nesten hvit.

“Se månens hvite kuppel, som henger i en snor, den sender tusen tanker, når den seiler. Hver stråle er et ønske om kjærlighets små ord, som i en sang med kor. Åååå å, si det igjen i måneskinn. Gi meg igjen ditt varme hjerte. Månen er de unges lykkevenn, si det igjen, og det er lyst trylleri.”

#foto #måne #måne #måneskinn
14 kommentarer
    1. Den var flott! Så fullmånen veldig klart da jeg kjørte hjem på tirsdag kveld etter jobb. Fine bilder, og artig sitat fra sangen til Søstrene Bjørklund. Jeg så innlegget ditt der du hadde laget en flott keramikkpotte av et håndkle. Skrev en kommentar, men den forsvant før jeg fikk sendt den, og så orket jeg ikke å begynne på nytt! Den potta ble så fin og spesiell, og du er helt unik til å finne ut måter å skape/kreere på! 😀

    2. karidansen: Herlig med fullmånenetter, men det er ikke lett å sove akkurat med 18 pluss og masse lys!!! Husker søstrene Bjørklund godt. Koselig å høre dem synge, men denne sangen fant jeg ikke på nett. Dumt med kommentarer som forsvinner???? Takk for hyggelige ord fra deg. Ja, det er masse fint på nett som jeg har lyst til å prøve meg på, eller jeg finner på noe selv også. Gøy med kreativitet.

    3. Nyyydelige bilder! gjorde seg med trær forran..da ble det ikke så “dødt” Jeg tok også bilde av månene her en dag..men den hadde ikke den flotte fargen som du viser…..Helt herlige bilder! ha en god ettermiddag og kveld!

    4. Toini: Takk du. Ja, det var så fint. Månen var rød på grunn av dis tror jeg. Når den kom høyere opp, var den som vanlig igjen. Kos deg videre i sommeren 🙂

    5. Tenker at det ble ekstra flott med di trærne jeg..Tror ikke jeg har hørt den sangteksten før..men var veldig fin syns jeg :)) Klem og fin kveld til deg <3

    6. annebe: Takk! Ikke alle har hørt den sangen, men det hørte den ofte både i radioen og på naboens platespiller da jeg var liten. Koselig var den. Klem til deg i sommerkvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg