Hva skal jeg fortelle om?

Noen ganger vet man ikke hva man skal finne på, men bilder har jeg da. Svalestjerten har vært innom meg igjen.

Det er virkelig sommer når den kommer i hagen min.

Nede på vannet svømmer svanefar omkring og holder vakt. Frua ligger på egg nå, så det er godt han passer på.

Litt skjæring i trepinner har det blitt, og det er gøy.

Ikke alt blir like fint og noe går i stykker. Tørre pinner jeg finner i fjæra, er ofte råtne inni. Den til venstre var begynnelsen på en skje, men brått ble det bare noe til pynt. Hele skjebladet var brunt og råttent som sagflis.Damen til høyre ble ganske så stiv stakkar. Trevirket var så hardt, at jeg klarte ikke å bruke kniven som jeg ville. Men hun får bli pusset godt med sandpapir og få på seg et par vinger Da blir hun en fin engel tenkte jeg.

En annen kvist jeg fant ble til en bitteliten gutt med nisselue. Jeg tror at den skal få en snor rundt ved dusken, og så kan den henge på juletreet. Kanskje maler jeg den først. Hva skal man så finne på? Nå skal jeg jobbe en stund framover og få unna en del før helgen aktiviteter tar til. God helg til dere alle samme hva dere enn finner på.

#blogg #sommer #treskjæring #kunst #foto
16 kommentarer
    1. om du ikke hvet hva du skal skrive så fikk du et vakkert innlegg,den sommerfuglen er det bare å vise oss,jeg har aldrig sett den før så jeg nyter den.Svanefar er flott og disse små trefigurane dine er vakre små kunstverk,du er kreativ og flinke

    2. De er så fine de figurene dine…og jeg har selv syns det har vært morsomt å spikke….lagde mye fint i min ungdom…Du er jo så kreativ og flink! Flotte bilder!

    3. Masse flotte bilder, og den sommerfuglen var kjempeflott! Svaner er alltid flotte, og jeg elsker å ta bilder av dem. Det ser litt morsomt ut å drive med treskjæring, har bare så vidt prøvd det en gang, men jeg tror jeg holder meg til strikkepinnene 🙂 Nyt helgen.

    4. margarites: Takk og takk. Artig med foto av alt og ingenting. Jeg er vel ikke akkurat en treskjærer, men jeg synes det er gøy å forsøke meg på litt av hvert. Skulle ønske jeg var sterkere i hendene, for når treet er hardt, klarer jeg det ikke. Kos deg med strikkepinnene, for det er også gøy. Ha en vakker helg 🙂

    5. God kveld kreative dame :-))) Herlig å se deg igjen<3 Du er bare helt rå med hendene dine, en kunster rett og slett <3 Ønsker deg en riktig god helg vennen ☺ Stor klem ♥

    6. Rriittaa: Heeeeiiii! Så koselig med en hilsen fra deg da!!! Tusen takk for snille ord. Ja, jeg klarer ikke la være å være kreativ, så sånn er det bare. Knakende fin søndag til deg. Klemmer og gode tanker kommer din vei! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg