Junikveld.

I går fulgte jeg en gammel grusvei som hadde gress i midten. Det minnet meg om barndommen. Sånne veier var det mange av da. Vi plukket blomster fra veikanten, løp om kapp i det myke gresset og lekte under trærne der det var skygge for den varme sola.

Fuglunger hoppet inne i løvværket langs veien og jeg fikk bilde av en. Den var så søt.

En fin sommerfugl stanset også lenge nok til at jeg fikk fotografert den litt.

Jeg fulgte en sti som ledet innover til et ganske myrlent område. Uten tørken vi hadde i mai, hadde jeg ikke kunnet gå dit. Vanligvis er det myrvann og gjørme her inne. Multebladene sto der så fine og stemningen var trolsk og spennende.

Det var nesten så jeg hørte felemusikken fra Dovregubbens hall og skimtet en bjørn inne på myra! Men bare nesten. Det begynte å bli kveld og en annen musikk hadde startet. Myggen! Endelig fant de noe levende og stikke, og det levende var meg. Raskt kom jeg meg tilbake til der jeg kom fra. De summende innpåslitne insektene fulgte med meg et godt stykke. Men da jeg var ute i sola igjen, hadde de for lengst gitt opp jakten på meg. Junikvelden spilte sin  musikk videre, for alle som vil høre på. For en fin tid. I dag regner det litt her. Det trommer så fint på taket, men jeg ser blå himmel også, så det varer nok ikke så lenge før sola titter fram igjen og farger junidagen.

#foto #friluftsliv #blogg #natur
16 kommentarer
    1. Så stemningsfulle og flotte bilder fra en junikveld. Skogen har mye å by på, og fantasien er en fin ting å ha med seg (om man ikke bare skremmer seg selv, da). Ser ut som det var en fin tur og jammen fant du en fele også 🙂 Kanskje det var Grieg som ble spilt? Nå når de har spilt alle stykkene til Grieg på tv 🙂

    2. Flotte bilder! Akkurat slik skogsvei gikk jeg på i dag også 😉
      Det minner meg om barndommens somre, er gir en helt spesiell ro. God søndag! 🙂

    3. margarites: Ja, det var så fint der inne og fantasien danset i hodet. Grieg var det nok sikkert jeg hørte!!! 🙂 Tittet litt på tv i helga også. Håper jeg kan komme en tur til inn der i sommer, men da skal jeg gå midt på dagen,så jeg slipper alle de myggene. Litt skummelt er det, for plutselig synker man ned i myrlente områder. Jeg skulle ballansere på en stokk som lå over et bekkeleien, men den knakk!!! Gjett om jeg fikk hjertet i halsen da jeg sank ned i det tørre bekkeleiet. Heldigvis var det bare fryktelig mykt og ingen gjørme!!!!

    4. HeidiElise: Ja, de er så koselige de veiene. Glad jeg har en sånn ikke langt fra her jeg nå bor. Herlig å følge årstidene under de store trærne! Ha en fin ny uke! 🙂

    5. Rriittaa: Hjertelig takk. Ja, det var så herlig der inne, bortsett fra myggene da! Jeg må forsøke å komme tilbake en dag før det blir for fuktig igjen. Nyt en ny uke! Klem til deg 🙂

    6. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er fortsatt mange steder jeg ikke har utforsket skikkelig her i området, selv etter over 30 år!!! Utrolig artig å gå nye stier. Men mygg, det liker jeg ikke heller. Ha en fin ny uke:)

    7. En herlig tur og musikken var nok ikke langt unna nei. GOde minner kommer frem når man går på slike stier. Nå nærmer det seg jonsok og mange minner rundt den dagen. Midtsommernatten. Vi er heldige som har gode minner å plukke frem selv om det ligger annet rusk og rask også. Det gode løfter opp. En grusvei med gress på midten hadde vi mye av her også 😀
      Herlige sommerbilder 🙂

    8. Etdiktomdagen: Ja, gjett om jeg koste meg der jeg gikk. Denne tiden av året er så fin og som du sier vi er heldige som har gode minner. Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg