Roseduft

Hjelp, for en oppstart etter ferien. Jeg trenger ferie jeg! I går tok jeg meg tid til å lukte på rosene i hagen og noen jeg har fått i gave. Ute blåste det noe veldig og mange av rosene var på hell. Jeg plukket med meg kronbladene inn og la det ut over et brett oppe på kjøkkenskapet. Hva jeg skal med det? Når vinteren jamrer på utsiden, kan jeg legge alle de tørre rosebladene på et fat sammen med kongler og nøtter og annet kriskrams. Når jeg dytter nesen ned i det og lukter, kan jeg minnes en herlig sommer med roseduft! Denne duften av roser er også vemod for meg. Det minner om en som har levd et lagt liv, men som nå har sovnet inn. I morgen er det begravelse…..

18 kommentarer
    1. Uff..så trist da…ikke noe hyggelig å begynne hverdagen med begravelse…Men å lukte på roser…det hørtes mye koseligere ut..Flotte bilder! Ha en god ny dag!

    2. Roser er vakkert, og roser er minner. Jeg ønsker deg en god dag i dag, og at det ikke blir alt for trist i morgen 🙁 God klem til deg <3

    3. Trist å komme i gang med hverdagen på den måten <3 Men roser gir glede uansett nesten hvilken forfatning de er i. Håper dagen i morgen ikke blir altfor tung for deg <3 Klem

    4. Fru Emmel: Tusen takk for omtanken. Det er vemodig å miste en av sine kjære, selv om han hadde hatt en veldig langt liv. Jeg får flere i familien hit i morgen tidlig, og da kan vi dele minner og være der for hverandre. Det er alltid godt. Klem til deg 🙂

    5. frodith: Takk skal du ha vennen. Trist blir det, men også en avslutning for litt over et års sykeleie og trishet. Roser er vakkert, og det skaper litt trøst i en vemodig uke. Klem:)

    6. Toini: Rart er det, men etter å ha levd i så mange, mange år, så sier kroppen stopp. Vemodig er det alltid å miste en av sine kjære. Men jeg synes høsten i fjor var verre da vi mistet flere som var midt i livet. Det blir nok litt stille her i helgen, men sånn får det bli. God helg 🙂

    7. Det er alltid trist å miste noen, men kanskje roseduften gir deg gode minner og tanker om vedkommende som ikke er mer (og i hjertet tar vi med oss de vi er glad i for bestandig). Håper dagen i morgen ikke blir for trist og tung, men et verdig farvel og at det kommer frem mye godt også. Klemmer <3

    8. margarites: Ja, roseduft minner om svigerfar. Vemodig har det vært, men det var godt å dele dagen med familie og venner. Et langt liv hadde han levd og mange fine ord ble sagt. Han har mange etter seg, så vi sa noen kommer noen går. Klem tilbake.

    9. toveview: Takk skal du ha. Roser er vakkert og hyggelig å få på sånne dager. Nå håper jeg at jeg skal komme tilbake til hverdagen igjen med ro og ettertanke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg