Ryddings!

Inspirert av fruensvilje som du finner HER  ble det rydding på meg. Hage og terrasserydding! Jeg begynte i går kveld, for da blåste det fønvind hos oss. Det var nesten 20 grader pluss, og nydelig i det sola gikk ned.

I dag var det spådd regn, men da jeg våknet var det bare overskyet? Jeg hadde fri i formiddag, og da fortsatte jeg der ute. Alt ble ryddet sammen av vissent og ting som skulle inn før kulda kommer for fullt. Så var det spyling og vask, før jeg fikk på plass noe her og der.

Jeg mangler å kjøpe høstlyng, så jeg fikk ofre noen kvister av eineren i hagen sammen med alpefiolene jeg kjøpte tidliger i høst. Jeg forsøkte meg med dompapene, men det var for tidlig, selv om det var pent. Mine nystøpte gresskar kom på plass, og så kom regnet! Så fornøyd med meg selv. Nå mangler jeg bare å ta opp begonianen fra blomsterbedet, så er hagen klar til vinteren. Lyng skal kjøpes til uka, og jeg skal i skogen å finne litt mose. Herlig å være i rute. Jeg gleder meg over høsten og alle de fine fargene som nå kommer. Det varer ikke lenge, så det gjelder å nyte det mens man kan.

#foto #gresskar #hage #blomster #blogg #hverdag
20 kommentarer
    1. Takk for påminnelsen, dette skulle jeg også ha gjort… Jeg pleier å være ferdig med alt av rydding i bed og på balkongen ved denne tiden, men i år henger jeg etter.

    2. Klør i fingrene etter å gjøre det samme, men det får regne og blåse fra seg litt først. Har vært volsomt til uvær her i de siste ukene…

    3. Thea Alana: Her også kom regnet utpå dagen. Det er skikkelig tussmørkt, men det er koselig inne! Ha en vakker kveld. Håper du fikk ryddet masse! 🙂

    4. Vera Lynn: Ja, jeg også var etter, men nå er det værste gjort. Jammen tar det tid dette også. Koselig å få litt høstpreg utenfor vinduet. Nå gleder jeg meg til å få kjøpt lyng. Ha en fin kveld 🙂

    5. HeidiElise: Tusen takk! Ja, det må til. Godt å få gjort det. Jeg har allerede tenkt på det en stund. I går kveld var det så fint ute, og da jeg fikk den lille påminnelsen inne hos fruensvilje, var jeg i gang.

    6. fruensvilje.blogg .no: Jeg har liksom glemt det hele, for det har vært så fint. Takk for påminnelsen. Nå er det meste gjort, og jeg er fornøyd i regnet! 🙂

    7. maiken: Uff ja, det er ikke trivelig å holde på med sånt i regn. Jeg burde tatt det før, på en av dagene sola skinte, men da hadde jeg slett ikke tid. Nå koser jeg meg med resultatet på utsiden av vinduene i stua,mens regner daler ned.

    8. Nydelig den himmelen der 🙂 Fint å få rydda litt både inne og ute..og du gjør jo alltid noe koselig ut av det samme hva du driver med <3<3

    9. JA det er deilig å få ryddet vekk litt..så det er klart til vinteren…jeg har gjort det her jeg, og nå kan det bare komme..eller..det kan være litt mer høst først da…hihih..Flotte bilder!

    10. Oisan – tenk om jeg også blir smitta av ryddevekk-dilla…. hihi, vi får håpe…. nå er det snart helg og vi skal frese avsted med bobilen 🙂

    11. annebe: Ja, det er hyggelig å få vekk barnåler og blader, rusk og rask, men det kommer vel mer!!! I dag er det i hvert fall pent og det er koselig. Klemsiklem )

    12. Toini: Mange er flinke til å ta det før det blir for sent. Nå mangler jeg å hente inn mer mose til vinterdekorasjonene, så kan det bli kaldt. Men jeg håper høsten er mild lenge enda! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg