Søndag

Nok en gang er  det ukens siste dag. Farsdag er det også, for de som har fedre og feire. Min pappa døde for veldig mange år siden, men klart jeg tenker på han på en sånn dag. Glad jeg har gode minner. I dag er det mannen min som får oppmerksomheten på farsdagen. Koselig det også. Så vi har drukket morgenkaffe til dagens ære.

Fortsatt er det mildt og fint der ute. Mine alpefiloler, som jeg kjøpte tidlig i september, står der like fint. Jeg tenkte jeg skulle vinterpynte litt, men det får jammen vente. Kulde er det jo ikke og disse blomstene tåler et par minus også. Kanskje jeg har blomster der ute helt til jul?

#foto #helg #blogg #blomster
20 kommentarer
    1. Ja i dag er det søndag…og fy som både uker og helger fyker avgårde…farsdag ja…Min far gikk også bort for mange år siden…og jeg er ikke så stor fan av sånne dager….Ha en god søndag! Flotte og koselig bilder!

    2. Toini: Ja, ukene raser avgårde. Nei, her feires det ikke med digre gaver, men en klem, en kaffekopp og hyggelige ord setter alle pris på! .) Kos deg på søndagen. Her regner det!

    3. Søndag og ukeslutt 🙂 Farsdag er det ja, og kanskje faren din får med seg at du tenker på ham ? <3 Håper du, mannen og alpefiolene får en fin ettermiddag og kveld 🙂

    4. Aina: Takk du. Ja, det er mange år siden han døde, men tankene spinner på en sånn dag. Mannen og jeg dro ut og spiste middag, og snart venter vafler og kaffe her hjemme. Godt med en rolig dag før en ny uke kommer. Nyt kvelden 🙂

    5. i dag ble det mannen som ble hedret her hjemme med besøk av både datter og barnebarn,min pappa som er på sykehjemmet får vi hedre en annendag med besøk,er et stykke å kjøre til ham ,men tenker på ham ja :=) nydelige blomster,har lyst på noen fargeglade jeg også,men vi får se,er ikke helt sikker på hva slags jeg skal kjøpe ennå :=) det blir til innebruk,

    6. Hei i søndagen, sånn helt på tampen 🙂 Vært på kirkegården med en blomst til pappa. Fikk blomster av min kjære enda jeg ikke er inærheten av å være faren hennes 😀 Sender gode tanker og håper høsten blir snill med dere 🙂

    7. Flott “arrangement” du har laget øverst med kaffekopp, blad med mer. Sjeldent mildt til å være denne årstida. Det har ennå ikke vært kuldegrader her i Oslo i høst – i alle fall ikke på dagtid. Ja, kanskje alpefiolene klarer seg til jul? Det ville jo ha vært ganske unikt! 🙂

    8. fruensvilje.blogg .no: Her ble det ikke besøk idag. Idrett og jobb tok den muligheten, men vi koser oss sammen en annen dag. Nå ble det ut til middag for mannen og meg på dagen og det var også koselig. Herlig med blomster ute i november, men klart man begynner å tenke inneblomster nå. Gleder meg til å sette sammen mine kunstige amaryllis og julestjerner. De står jammen hele julen til ende, uten vann! 🙂

    9. dedicat: Så fort denne dagen gikk! Skjønner at dere har hatt det fint som oss. Høsten er mild og fin. Jeg ønsker meg snø til jul, men ikke glatte! Nyt kvelden med fruen! 🙂

    10. karidansen: Takk du! Ja, det er koselig med en kopp kaffe til en ukeblad. Jeg abonnerer på Lev Landlig og det koser jeg meg veldig med når det kommer i posten. Nei, kulde er det lite av om dagen, og det er helt fint. Jeg liker vinter, men jeg hater glatta. Koselig med blomster ute nå også. Både de hvite og de rosa rosene blomstrer enda i bedene. Føles som høsten er lang i år. Du nyter dine dager i Tigerstaden og det er vel pyntet med lysslynger overalt i kvelden tenker jeg. Kos deg 🙂

    11. Her har det ikke vært feiret noen farsdager på årevis. Min egen er borte og Hr Frodith er ikke FAR. Men en fin mann likevel, kanskje han burde bli feiret litt 🙂

    12. Det er godt å ha gode minner om pappa. Her har det vært tvillingenes bursdag idag -29 år- vi har feiret. Men selvsagt ble det litt farsdagsfeiring også, og en herlig tur fikk vi tid til sammen på formiddagen også.
      Nydelige alpefioler du har! Jeg kjøpte en i slutten av september, men en måned senere hadde jeg klart å ta kverken på den…. Får prøve igjen, tror jeg. Men min sto inne da 🙂

    13. frodith: Nei, det er da slett ikke alle som ferier den dagen. Klart Herr Frodith kan få litt oppmerksomhet likevel. En varm klem er aldri feil. Alle har vi en far i livet eller ikke, så en markering for familien kan man jo ha. Her kom ingen av våre hjem denne gangen, og hverken mannen eller jeg har lenger faren vår i livet, så da ble det ut og spise på oss to. Vi fleipet med at da fikk far i huset fri fra oppvasken! (Han vasker ALDRI opp, men det behøver jeg da ikke nevne :))

    14. margarites: Føler meg heldig der med de fine minnene. Gratulerer til tvinsen! Koselig å markere dager, men det behøver ikke være så voldsomt da.
      Ja, jeg har kverket mange alpefioler, men ute likte de seg visste veldig godt. Jeg lurer på om jeg skal ta roten inn når det blir kaldt. Det kan jo være spennende å se om de lever over! Ha en fin dag. Jeg baker krydderkaker og gjett om det dufter!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg