Holloweenpynt

Snart Halloween. Det er noe som man elsker eller hater, sier folk. Jeg gjør ingen av delene, men jeg liker å pynte litt til årstidene. I år ble det ikke feiring i nabolaget, så jeg kjøpte ikke gresskar til lykt heller. Men hos meg kan det vel likevel markers at oktober snart går over november? Litt pynt er alltid koselig.

Noen ganger må man bare få det gjort! Rydde er ikke alltid gøy, men ganske nødvendig. Nå har jeg gått til i gamle tekster, brev og papirer. Makuleringsmaskinen har fått kjørt seg. Rart å se hvordan linjer med ord etter ord, blir til stimler av papir. Men godt også å få det unna.

Naturen rydder også om dagen. Blad for blad farer avsted med vinden. Etter noen runder blandt kvist og kvast, er de også revet i biter som i en diger makuleringsmaskin.

Jeg bruker det jeg har for hånden. Ei gammel strømpebukse ble klipt opp. To lange biter ble det jo, og jeg knyttet de igjen i “bunnen” og vrengte det rundt så bunnen i mitt gresskar ble pent. Så stappet jeg det fullt av makulerte papirer. Ikke for hardt, for man må jo klare å stramme ståltråden rundt til form av et gresskar også. Har du ikke makulerte papirer sier du? Bruk et tynt håndkle, eller en gammel t-trøye, masse gammelt løv eller et skjerf. Form det og knytt det til. Om du bruker noe inne i gresskaret du ikke vil kaste, er det bare å ta det ut etterpå og alt er som før. Tidligere har jeg laget gresskar i sement. Tykk strømpebukse ble brukt da, og nå er de framme sammen med mine resirkulerte nye.

8 kommentarer
    1. Det er bare å bruke fantasien, om man har… 😀
      Du er så flink til å bruke det du har rundt deg .

      Jeg pynter ikke til Halloween 🙂 Har aldri feiret det – så her går det hus forbi 🙂

      klem

      1. Takk du. Her pleier de å markere det i nabolaget for alle i vellet, og det er så mange koselige unger som pleier å titte innom. Men i år er det jo avlyst, som så mye annet. Jeg feirer det ikke, men liker som du vet å pynte litt her og der til årstidene. Nå er det gult og sennepsfarger hos meg, for en liten stund. Snart går pynten over i hvitt og grønt, for å markere vinter ja. Klem fra meg 🙂

    2. Du er så flink – dette er helt lekkert! Pynt er viktig – spesielt nå i mørket! Halloween har jeg ikke noe spesielt forhold til, men hvorfor ikke – det er koselig med tradisjoner uansett hvor unorske de lissom er! God klem <3

      1. Takk du! Ja, det er koselig å markere overgangen mellom høst og vinter synes jeg, men halloween har kke jeg heller noe forhold til selv. Det får andre stelle med! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg