Innspurt!

Har du innspurt i hjemmet til 17.mai. Det har jeg, men jeg liker det. Nå er festskjorta strøket, lapskausen er klar, jeg har kjøpt inn pølser og funnet fram flaggene. Det nærmer seg. Hvor mange som titter innom og er sulten i morgen aner jeg ikke. Lapskaus er så greit. Det som blir igjen fryser jeg bare ned til siden. Noen klementiner måtte jeg dele og få ut saften av også. Gjett om det var godt da!

Jeg har allerede sett et lite barnetog. De gikk nede på veien for en stund siden. Herlige unger som ropte og sang. Noen var rosaruss, og andre ikke. Fin start på festdagen i morgen. I år går det ikke tog her på feltet som under koronatiden, og alle drar til byen og samles der. Det blir som skikkelig stemningsfullt det. Innspurt. Nå er det støvsugeren som skal i aksjon.

11 kommentarer

Siste innlegg