Kan vi begynne?

Jeg bare spør? Er det lov å begynne å finne fram påskepynt? Ja, sier jeg, for jeg skal da jammen nyte det også. Enda har jeg ikke tatt fram mye gult, men et og annet egg er framme. For meg er egg vår!

Det er gøy å male egg. I dag skal vi ha pannekake, da blir det eggeskall, og de er også fine til pynt. La de ligge litt på benken og dra ut den hinna som sitter inne i skallet. Etterpå kan de pynte i skåler, eller på bordet, malt eller ikke. Jeg gleder meg allerede til i ettermiddag.

Jeg tror det er like viktig å pynte til våren, som det var å pynte til jul. Noe å glede oss til trenger vi, og farger er slett ikke dumt. Litt etter litt kommer det gule fram her hos meg, men først er det egg!

14 kommentarer
    1. Det er helt sant, man kan begynne allerede nå å pynte. Jeg har tatt frem påskekoppene. Synes det er vårlig og koselig ♥
      Og du gjør det så fint og koselig. Jeg får ikke til så mye sånt nå for tiden, så det blir veldig enkelt. Tenkte å finne frem litt nå i helgen, og gjøre som til jul, pynte litt og litt 🙂
      Klem ♥

      1. Ja, det er så koselig med litt forandring igjen mot vår! Tusen takk for snille ord. Om vi ikke får til så mye så pynter det jammen med noen egg i en skål, litt fjær og gule lys også. Klemsiklem:)

    2. Jeg er enig med deg….. det må pyntes nå også… ikke bare til jul! Påskepynt er veldig viktig for meg – blir det bobiltur, skal kyllinger være med! Foreløpig er det puselabber, bjørkeløv og hestehov rundt omkring her inne – jeg nyter! Du gjør det så flott – helt lekkert, Randi! Takk for ideer! Klemmer <3

      1. Bra!!! Da er vi flere! Koselig med kaniner og høner, egg og kvister. Vårpynt som hestehov er jo så fint. Håper jeg snart finner noen også. Nyt dagen! Klemsiklem:)

    3. hihihi joda man kan da begynne – for nå spretter jo ting ut ute i naturen – og det er litt slik vår og påske hører sammen 🙂
      Jeg bruker ikke pynte til påske noe særlig 🙂 Gjorde det når barna var små – og har en del ting de har laget. Kanskje, om jeg får besøk av yngste til påske, skal jeg ta frem noe av det de har laget 🙂

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg