Min tur…..

Endelig var det min tur til å tenne bål i vinteren. I dag var det så fint med sol og fem minus. Jeg “stakk” rett og slett av fra alt, og tok lunsjen ute. I all enkelhet ble det, men det smakte så godt.

I går kokte jeg litt eplesaft og det ble med på turen. Opp i minikjelen helte jeg safta og la i biter av wienerpølser og ei sitronskive. Så var det bare å vente.

Et rundstykke ble varmet på bålet. Litt brendt ble det, men hva gjør det! Fort var alt klart, på en gang. Pølsevannet ble drukket i koppen, og maten spist. Herlig var det!

For en finfin tur! Jeg var borte et par timer, og det var mer enn nok for meg som er en frysepinn. Selv om jeg hadde kledd meg godt, så var det godt å komme hjem igjen.

Glad jeg har skogen rett ved siden av der jeg bor. Det er så fint å gå ut en tur midt på dagen også om jeg vil.Man får energi av sånt.

12 kommentarer
    1. Veldig fin tur og herlige bilder! Så kjekt med pølser og te. Jeg ser på bildene dine at dette var en magisk stund! Herlig…Ja 5 grader her ved kysten er som 15 i innlandet! Klem…

      1. Tusen hjertelig du!Ja, det smakte godt og jeg koste meg, selv om det var kaldt ute. I dag er det enda kaldere, så her blir det innedag tror jeg. Ha en fin dag! Klemsiklem 🙂

      1. Ja, jeg liker det, men egentlig ikke når det er så kaldt.Godt med et bål, men det varmer jo bare den ene siden!!!! Brent mat kan det lett bli, men det er litt av sjarmen. Jeg elsker matpakketurer uten bål i naturen, når det ikke er snø og is. Gleder meg til våren!

    2. Så koselig! 😀 Tenkte på det i dag jeg også…at jeg skulle hatt med meg sitteunderlag og noe å spise. Men blir litt kjedelig her, for jeg må gå litt lenger for å være for meg sjøl i skogen..😉 Det smaker jo ekstra godt ute 🙂 Fine bilder! God klem ❤

      1. Herlig var det, for i går var det ganske greit ute for meg som fryser så lett. Et sitteunderlag er gull verdt. Dumt du har lang vei til skogen, men da blir det kanskje ekstra hyggelig når du får det til! Ha en vakker dag. Klemsiklem:)

    3. For en herlig tur!
      Flotte og artige og koselige bilder som alltid, Natheless 🙂 Ren medisin å være ute slik en vakker vinterdag 🙂
      klem

      1. Koselig å gjøre det om det ikke er for kaldt. Jeg synes over ti minus ikke er så godt, men når vårsola varmer i snøen er det finfint! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg