Null hull!

Hurra! Ferdig hos tannlegen! Null hull! Det må feires! Jeg gruer meg hver gang, selv om jeg ikke har grunn til det lenger, og er overlykkelig når jeg kan gå ut igjen. Med null hull føles det som om jeg svever! Men tenk så heldige vi er som kan gå til tannlegen og sjekke om alt er i orden, uten smerter. Om vi vil, får vi bedøvelse, og tannlegene av i dag er både omsorgsfulle og forsiktige. Maskinene de bruker jobber lynfort, og kan ikke sammenlignes med mine første tannlegebesøk for en evighet siden. Jeg husker det som om det var i går.

Jeg var vel rundt fem år. Det var  en sint tannlege som holdt meg fast, skrudde inn en innretning så munnen sto åpen, uten at jeg ville det, og så kom boret. Jeg var skrekkslagen og redd. Tårene sprutet, men jeg fikk bare beskjed om å sitte stille, ellers ville hun bore meg i tunga eller leppa!!!!! Ikke noe vannbor den gangen. Det luktet svidd og det tok en evighet i smerter. Så i dag feirer jeg alle snille tannleger og alle nye maskiner, bedøvelse og NULL HULL!

10 kommentarer
    1. Så flott at du også er med i Null hull klubben. Skoletannlegen ødela mye for meg, og boret i stykker tenner det ikke var noen hull i. Det var ikke før tidlig på 2000-tallet jeg ble kurert for tannlegeskrekken. Ha en fortsatt fin onsdag 🥰

      1. Herlig følelse og bare gå hjem!!!! Ja, de skoletannlegene var ikke sanne. Skrekk fikk vi med på kjøpet og det har tatt tid å overvinne dette. Men med årene har det heldigvis gått bra. Ha en fin dag videre. Klemsiklem:)

    2. Uffameg. Ja det skjønner jeg har gitt vonde minner og stor glede når det er null hull. Min barndoms tannlege, var faren til Trygve Hoff, som du kanskje vet hvem var. 🤗

    3. Jeg blir så forb.. når jeg leser om slikt du opplevde…
      Jeg har jo nettopp væt hos tannlegen og fått samme beskjed, og var lykkelig for det , ikke bare for smerter som var unngått men like mye for irriterende mye penger som tannlegebesøk jo koster…
      Jeg har heldigvis ikke slike minner som deg fra tannlegebesøk i barndom men irriterer meg over at de bare borret løs og ødela tenner som de ikke behøvde å gjøre…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg