Ny vase

Ny uke, og det lysner mer og mer i januar. Tulipaner, tenker jeg da. Men jeg var ikke i butikken før helga. Da var det fint at jeg har kunstige tulipaner jeg kan ta fram. Jeg satt de tett sammen og trakk noen av dem ut igjen av buketten, så det virket litt  mer naturlig. Men vase? Den lagde jeg selv.

Jeg stakk forsiktig hull på en brusflaske og klipte den av litt langt oppe. Så varmet jeg stekeovnspalten min til 200 grader. Jeg tok den ut, og la på et bakepapir og forsøkte meg først på toppen. Den rullet seg pent inn, og da fikset jeg bunnen, eller vasen da.

Jeg knyttet rundt en skinnsnor, og så var vasen klar. I og med jeg ikke hadde friske blomster, skulle jeg ikke ha i vann. Da var vasen ganske lett. Jeg la i noen pyntesteiner i bunnen og pyntet med litt treull før jeg satte i buketter. Fullt brukbar vase. Og når jeg kjøper friske blomster, setter jeg de bare i vann, for flaskevasen den fungerer.

16 kommentarer

Siste innlegg