Oppdatering, øvelser

Dette skrev jeg 10.mars: “Jobber du med noe du har bestemt deg for? Jeg tar planken hver kveld og øver på å stå på ett ben med lukkede øyne. Den siste testen jeg forsøker, er å krysse bena og sette meg ned, for så å reise meg igjen uten å ta meg for. Der har jeg enda ikke sett stort fremgang, men jeg jobber med saken. Kanskje jeg klarer å forbedre alt innen sommeren? Det hadde vært gull.”

Litt av noen bilder det her!!! Men det var ikke lett å dokumentere! Jeg filmet med selvutløser, men å få opp filmen her, klarte ikke jeg.

Hvordan har det gått? Koronaen i påsken ødela en del for meg. Det ble to uker uten trening, men nå er jeg godt i gang igjen. Planken har jeg ikke forbedret, og heller ikke det å stå på et ben med øynene igjen. Men den der med å krysse bena og sette meg ned, for så å reise meg igjen????? Ja, jeg har trent masse på siden nyttår. Satte meg, kom ikke opp, satte meg og kom opp ved å hjelpe til med hendene og sånn har jeg fortsatt. Plutselig denne uken, klarte jeg det! Jeg skulle bare vise søsteren min hva jeg jobbet med. Ikke hadde jeg fortalt henne at rumpa mi var så tung at jeg ikke klarte å komme opp heller.

Der sto jeg da, og skulle bare vise hva jeg øvde på. Jeg krysset bena og satte meg ned og spratt opp igjen i en fart. Var det mulig? Drømte jeg? Jeg ble så glad at jeg kunne skrike. Men jeg sa IKKE noe, bare fortsatte å vise henne hvordan man tar planken og øver balanse på et ben. Etterpå ble jeg litt sjokkert over meg selv. At jeg ikke hadde reagert???? På hjemveien smilte jeg fra øre til øre og gledet meg. Jeg er visst litt treg til å være lykkelig for fremgang? I går gikk jeg i skogen og gjentok øvelsen. Mange ganger klarte jeg det nå. Jeg har blitt mye sterkere i bena. Neste øvelse er å sette seg med bena i kors på bakken og så reise seg uten å ta meg for. Øve og øve…..

12 kommentarer
    1. Åååå, du er så flink ♥ Og for en herlig øvelse å få noe til som man har øvd lenge på. Det tok nok litt tid før det sank inn og du faktisk fattet hva du hadde klart 🙂
      Jeg heier på deg og så må jeg si at du inspirerer. Her er jeg selv så svak nå at jeg ikke fatter hvor alt av krefter har blitt av. Så jeg må også begynne å øve litt. Men først må jeg komme meg etter denne ukas forstyrrende hendelser.
      Ha en herlig fin dag ♥ Klemmer ♥

      1. Ja, jeg ble så overrasket at jeg fikk liksom ikke til å reagere med en gang. Men det er typisk meg det da. Ja, du får ta det i ditt tempo. Ikke lett å trenge når musklene er borte liksom. Nyt dagen din. Klemsiklem og tusen takk 🙂

    2. Så artig følelse det må ha vært. Og du skulle jo jubla høyt, men jeg er som deg jeg også…klarer liksom ikke slippe jubelen løs med en gang 😄
      Imponerende det du gjør og får til. Tenker jeg skulle sett meg om jeg skulle prøve det du klarte 😁😂
      God klem 🥰

      1. Kjempegøy! Ja, jeg burde juble, men i stedet ble jeg stum liksom. Gøy å jobbe mot et mål og få det til. Styrke i bena trenger man jo å ha, pluss balanse i kroppen. Klemsiklem og lykke til om du prøver deg 🙂

    3. Wow så kuuuult! Har ikke prøvd den der øvelsen med å sette meg ned, og heller ikke stå på ett bein…. men – planken står jeg hver dag nå – fordi du ga meg inspirasjon! Klem <3

      1. Gøy at vi inspirerer hverandre da. Lykke til med øvelsene. Det vanskeligste er vel å stå på ett ben med armene ut og øynene igjen!!!! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg