Påskekaker.

Øve og øve. Ja, det må man, om man skal få til det man vil. Jeg øver på smørkremroser om dagen. Da nytter det ikke å starte på en diger kake som skal serveres andre. Så lurt å øve litt når jeg likevel må være hjemme hver dag. Gøy var det også.

To søte kaker ble det jammen i daggår. Akkurat passe til oss til til kaffen i påsken. Denne kaken har sjokoladekremfyll og var en jeg hadde i frysa. Den manglet krem på toppen, men nå ble det en smørkrem som jeg kunne farge opp og lage roser av. Den rakk ikke å tine en gang, før jeg fikk over kremen og bar den ned i fryseren igjen. Den andre var en tynn rund sukkerbrødbunn jeg hadde liggende, også i frysa. Den ble skåret i fire og stablet oppe på hverandre til et stort kakestykke med smørkrem mellom lagene. Kremen er supergod, for den er smakt til med ananasost, sitronsaft og vaniljesukker. Jeg synes det er greit med sånne små kakedeler når vi bare er to. Ingen kommer jo på besøk denne påsken. En kakekanin ble det til slutt. Det var rester av sukkerbrød som jeg fikk da jeg skar til kakene så de ble rette og pene. Bitene ble delt opp i småbiter og blandet med rester av smørkrem. Så danderte jeg litt på et stykke bakepapir og brukte kniven til det lignet en kanin. Etter en time i fryseren var den lett å løfte av og legge på kakefatet.

Et dryss av melis  og litt perlesukker minner om snøen som fortsatt kan dale ned.Nå gleder jeg meg til å spise kake i høytiden.

12 kommentarer
    1. Aldeles herlig! Nydelige bilder, og kaka smakte sikkert helt utmerket. Namnam.. Nå MÅ jeg bare bake litt. Har ingredienser. Slipper å gå på butikken 😉 God helg!

      1. Hjertelig takk. Kakekremene var gode, så da regner jeg med alt smaker når det kommer opp av frysa neste helg! Koselig med hjemmelaget da. Lykke til med ditt. God helg!

    2. namnam det der ser bare helt fantastisk ut, skikkelig flink er du! 😀 Mine kaker ser mer ut som de har krasjlanda men de smaker som oftest godt selvom 🙂 Ha en nydelig kveld fine du og stor god klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg