Påskepynt.

Så var det fredag i Koronaland. Jeg trenger farger kjenner jeg, og i går ble det pyntet med det. Påskepynten ble tatt fram. Jeg satte vel fram mer enn på mange år. Koselig med masse egg synes jeg. Noen er malt i år, andre ble malt for mange år siden av barn, barnebarn, nieser, nevøer og andre har jeg fikset selv.

Kaninene til venstre her, lagde jeg av cernitleire på nittitallet. Like fine, synes jeg. Ja, det er lov å skryte litt av seg selv!!!! Jeg har malt egg i fine farger og jeg har fortsatt mange utblåste hvite egg jeg kan finne på noe med i dagene før påske.

Gult er kult heter det jo, og hos meg ble det et gulskjær over det meste. Den gule sola skinner også, så det føles godt. Det er fredag, påskeferie snart og vår. Vi får forsøke å finne fram gleden i oss. Jeg er takknemlig for mine, mat på bordet, hus og bo i og masse annet. Det gjelder å forsøke å se positivt på dagene, så klarer vi oss.

8 kommentarer
    1. Skal si du hadde mye påskepynt! Tror muligens jeg kan oppdrive et par påskeharer og noen høner om jeg leiter godt. Vi pleier jo å være på hytta i påska, men kan ikke skryte på meg den store pyntinga der heller da. Er ikke helt vant til det. Da jeg var liten hadde vi noen kyllinger og fjær i et bjørkeris. Haha. Men det er jo koselig å se på.

      1. Ja,det har visst blitt litt opp gjennom årene. Synes alltid det er koselig å pynte til høytidene. De siste årene har vi ofte vært bortreist i påsken, så det var litt rart å ta fram igjen pynten, men koselig. Påskeris hadde vi også i barndommen, og jeg har hatt den tradisjonen med barn og barnebarn også, men i år kommer ikke noen av de hjem, så da ble det bare egg på mine kvister. Vanligvis har jeg sjokoladepenger, fjær, seigmenn og kyllinger. Men sånn ble det i år og vi skal kose oss uansett. Ha en finfin dag videre! 🙂

    2. Jeg pynter ikke til påske lenger 🙂
      Har egg som barna har malt for 25 år siden – og de tar jeg av og til frem til påske. I år blir jeg mutters alene nesten, og egentlig har jeg sluttet å pynte inne, men elsker å pynte ute med påskeliljer og slikt, så det skal jeg gjøre i år også 😀

      Du har mye fint og fargerikt til påske !

      klemsiklem

      1. Mange som dropper det vanligvis, men i år ser det ut til at folk finner på noe for kosen. Man trenger ikke så mye da, blomster ute eller inne er herlig. Jeg koser meg maks med å finne på noe lage selv. Farger trenger i hvert fall jeg nå! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg