Pynt og fjas!

Nei, det er ikke påske på en god stund enda, men for meg er egg vår! I dag ble det litt lek med maten. Jeg fikk egg på brødskiven og egg til en kake av det jeg gjorde.

Det er jo ikke første gangen jeg legger ut sånt som dette. Men det er gøy å farge litt egg med løk om man binder fast blomsterblader, garn eller plastnett på egget før man koker det i løkskall. Jeg blåste ut noen av eggene også i dag, så da blir det kake snart. Eggene jeg har blåst ut innholdet av, kan jeg gjemme fra år til år. Ser du stålullen? Jeg pusset vekk stemplene på eggene, for de tallene vil jeg ikke ha som pynt!

Så koselig å pynte med egg.Til helga er det fastelavn og da er det jo fjær og dum på kvistene. Det passer fint med noen egg også.

14 kommentarer
    1. Den er så herlig den tida her. Jeg har også egg gjemt, som er malt. Har et egg som ble malt av farfaren til ungene, han døde for 23 år siden. Egget blir ekstra dyrebart. Og tenkt, fastelavn. Det er en dag som er en “jubel” for tida som kommer.
      Ellers, bildene er nydelige som alltid. Kanskje du presenterer kaken du skal lage også? 🙂 <3

      1. Ja, vi må nyte det vi har. Hverdagene også! Så heldig du er som har klart å holde det helt. Jeg har hatt egg fra barna var små, men plutselig er de knust. Noen ganger ønsker jeg meg gåseegg eller strutsegg, men de er jo så dyre at det blir ikke aktuelt det heller. Men når noe knuses, må man lage nytt, og det er jo gøy! Kaken blir vel et sukkerbrød denne gangen, men jeg har ikke bestemt meg enda. Eggene som ble blåst ut står i kjøleskapet og venter. Klart jeg skal vise det fram. Ha en finfin dag! 🙂

    2. Lekkert og dekorativt ! Vi spiser ofte egg på brødskiva , men her blir skallet bare kasta.. Har et par fine malte egg som gutta laget som barn og di finner jeg frem ved påsektider 🙂 Klem <3

      1. Tusen takk! Ja, her også blir det som regel kast av de eggeskallene, men i dag fikk jeg lyst på noe pent til lunsjen. Da ble det noen egg til pynt samtidig. Jeg har også egg fra da barn og barnebarn var små, men noen har fart litt ille etterhvert. Nye må til, for pynt her og der før påske. For meg er egg som våren og da kan jeg godt dekorere litt med det allerede! Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk. Jeg føler jeg trenger variasjon selv, og da må jeg bare finne på noe enkelt og greit. Godt å ha noe nytt å se på på denne tiden av året. Når sommeren kommer, er det ikke så nødvendig, for da er det jo farger overalt! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg