Pynte litt

Når det er som det er med været, så kan jeg vel like godt pynte til påske. For første gang år mange år skal vi være hjemme i år. Merkelig det også, for nå lurte jeg på hvordan jeg pyntet før? Jeg hentet esken min, og der var det mye rart. Morsomt å se igjen tingene. Den gule kyllingen med paraply har jeg hatt siden 1977! De hvite kaninene hadde mistet litt av ørene, så de må limes. De har jeg laget selv i cernitleire, for sikkert tretti år siden. Så var det påskeposer, egg, kyllinger, sauer, harepuser, egg til sjokolade og mye annet.

Tror jeg har nok pynt jeg. Eggene har jeg blåst ut innholdet av, og oppbevarer dem i eggkartonger fra år til år. Jammen har jeg hatt mye moro!

12 kommentarer
      1. Du kan male vet du. Dette er løkskall for det meste, røde og gule. Det blir så fine mønster i egg om du blåser de ut, pakker de inn i løkskall og aluminiumsfolie og koker det i vann i noen minutter. Gøy å se hva det blir av mønster. Jeg strammer rundt nettet som løken ligger i også, før jeg legger på løkskall, da blir det fine ruter!!! Men det viktigste er å kose seg. Klemsiklem 🙂

    1. Så masse lekker påskepynt <3 jeg har også pynta idag – lager et innlegg i morra om det…! Jeg håper fortsatt på bobilpåske, men…. 🙂 gode klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg