Smart hekletips.

Solliv ga meg et smart tips. Du finner henne HER! Hun hekler en brikke om dagen, og så blir det plutselig noe av det. Jeg synes ideen hennes var supergod. Så nå har jeg begynt. En bestemorrute om dagen, det klarer jeg vel? Da blir det ikke kjedelig i det hele tatt, tror jeg. Jeg startet på dette for mange år siden og har vel tenkt at det fikk bli ei pute eller ei jakke. Jeg kom jo aldri videre med dette, men med det tipset hun hadde om å hekle en om dagen går det bedre. Så smart. Så nå er jeg i gang. Jeg har 10 brikker klare fra før og nå har jeg to til. Om 38 dager har jeg kanskje 50 brikker!!! Klarer jeg det tror du? Jeg husker i hvert fall hvorfor jeg gikk lei. Hjelp, så mye tråder som må festes. Ikke en brikke legges nå vekk før trådene er sydd på plass.

14 kommentarer
    1. Hei. Veldig smart tips. Jeg har også ett tips….du kan jo hekle noen ruter ensfarget å ha innimellom de du hekler med fargeskifte, så slipper du alt for mange tråder å feste.

      1. Ja, det var veldig lurt. Takk for ditt tips, det kommer nok til å bli noen ruter i en farge ja. Denne gangen skal det bli noe av de rutene! :)Ha en fin dag 🙂

    2. dette klarer du ,og ja det er lurt å ta en rute om gangen og feste trådene før en begynner på rute nr 2 :=) jeg har laget meg et slikt teppe ,den har i alle år ligget på loftet ,men nå har den kommet frem og ligger i stolen her på stua og jeg synes disse teppene er så koslige :=)

      1. Ja, det tror jeg jammen. Her festes nå trådene etter hvert, for det må gjøres. Jeg har et sånt teppe som søsteren min har laget, og det er i høstfarger. Jeg ønsker meg et som passer litt i de andre årstidene også. Om det blir teppe av mine ruter, det vet jeg ikke enda. Men det må da kunne bli ei pute nå! 🙂

      1. Du er jo så flittig med ditt. Jeg skal forsøke å lage en rute hver dag, og det har jeg klart de første dagen i hvert fall. Ha en fin dag 🙂

    3. Tusen takk for gode ord og link.
      Ja, er det ikke kjekt. En rute om dagen og man drar det med seg. Plutselig har du 50 brikker. Tenk på det du! Jeg har snart 20. Lurt å lage en helt ferdig om gangen. Feste tråder – legge bort!
      Flott teppe du lager her! Det kommer til å bli knallfint! Tenk 1 år – 365 lapper! Dele man opp slik så finnes det ikke problem i det hele tatt. Og en kaffepause har man jo i løpet av dagen. Klem…..

      1. Bare hyggelig. Du tigget iveren min!!!! Plutselig så har jeg en haug. Nå må jeg helge i om det skal bli noe av det. Ha en finfin dag du flinke. Klemsiklem:)

      1. Ja, det må du nå!!!! 🙂 Jeg har hatt mine liggende i over femten år!!!!! Nå SKAL jeg få til noe med de rutene, men enda er de for få til å bli noe. Jeg har snart 14 stykker på!!!! Litt treg til å hekle, men en dag av gangen:)

    4. Ja, det der var lurt. Jeg har også noen brikker liggende. Har ikke hatt det arbeidet fremme på 10 år. Kanskje det er på tide nå 😉

      1. Veldig smart ide fra Solliv. Mine har jeg tatt fram av og til gjennom femten år! Jeg var så ivrig da jeg startet og tenkte at dette klarer jeg, men så mistet jeg helt motivasjonen. Nå startet jeg opp igjen med godt mot. Du er jo en reser til å hekle, så jeg er sikker på at du har et digert teppe innen jul! Ha en finfin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg