Snart desember…

Tenk i morgen er det allerede julemåneden. Jeg synes høsten har gått fort, selv med korona. Nå er det mye fint å se på tv og høre på radio, og mange har allerede pyntet juletreet ser jeg. Her går det litt saktere med pyntingen, men jeg koser meg likevel.Helga har vært bare fin, og jeg har holdt på med en liten vinterjente innimellom annet. Cernitleire liker jeg godt og med noen piperensere, tekstiler og litt maling kan jeg visst få til litt av hvert.

Frøkna fikk en kjole sydd av en gammel strømpebukse. Jeg heklet litt på kanten og broderte litt her og der. Broderiene synes ikke så mye etter at jeg limte på et lite juletre med stjerne, men hva gjør det. Jeg synes hun ble fin i hylla mi.

Sånn går fritimene mot jul her hos meg. Det er sånt som gir meg glede i hvert fall. Rimfrosten regner bort i dag, men likevel er det desember i morgen. Vil dere lese et juleeventyr i år da? Jeg bare spør?

8 kommentarer
    1. den vesle jenta er bare så nydelig ,jeg har sernittleire men er ikke flink til å skape ,hadde nok ikke greidd dette eg :=) pynter sakte her også ,nå er det advent og den tiden skal være kos :=) kommer det en historie så leser jeg hvet du

      1. Tusen takk. Klart du greier det. Ansikter kan du jo lage uten øyne og munn, som i de willowfigurene. Lag en ball av aluminiumsfolie og dekk den med myk leire. Leiren må ikke være for tykk nemlig.Så stikker du hull med en blyant eller lignende så du får inn en piperenser eller en ståltrådbit. Den må du lime fast etter at den er stekt, for som regel sitter den ikke godt nok uten. Armer lager du med vottehender, og bena på samme måte. Jeg har laget massevis av nisser på denne måten, malt dem og satt på dem en rød filtlue etterpå. Prøv deg fram, for det er supergøy! Kanskje jeg får legg det ut en dag? 🙂 Historien er på plass den! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg