Vise tenner….

Noen ganger skulle man gjerne vist tenner og skremt vannet av de som får en til å føle seg liten og ikke sett. Men det får være med symbolikken. Tenner ble det. I papp! Store tenner oppe og små tenner nede. Jeg er sikker på at dette fantasidyret kan bite fra seg.

Men jeg brettet det sammen og limte det opp på ei isoporkule. Da klapret ikke det dyret mer med tennene. Det fikk visst annet å tenke på. Ble det et nebb, så figuren ble nebbete? Nei, slett ikke.

Med sortmaling ble det noe helt annet. Omdannet var de sinte tennene, til en rund form til glede for meg. Bak sint og bitende fasader, kan det gjemme seg skatter.

Jeg kunne ha malt dem som gullepler, men det ble sorte granatepler til å ha til pynt i blomsterpotten på terrassen. Nei, de tåler nok ikke så mye vann, men litt går bra. Mine står under tak, så jeg er sikker på at de varer hele sommeren. Vekk var sinnatennene, og fram kom det et lyspunkt i koronaland. Bak folks tøffe fasade, finnes det som regel en myk side!

18 kommentarer
    1. Det har du så rett i. Inni er folk myke, de fleste i hvert fall. Du skulle bodd nærmere og vært med i den diskusjonsgruppa jeg har lyst å få til. En gang. Ellers blir jeg så imponert over det som spretter fram i ditt univers, så spennende og full av lek. <3

      1. Ideene kommer til meg bare. Jeg så et hageprogram med sånne lange spyd laget av smijern. De var så fine, vridd og vrengt i smia som ei brudekrone, men sånt kan jo ikke jeg. Da får jeg lete og finne på noe annet. Jeg fant de to isoporkulene og da var tankene i gang. Fattigmannskunst heter det kanskje, men jeg koser meg med dette. Hodet mitt er visst fullt av krerativitet og fantasi. Plutselig får jeg en ide og da lager jeg det da. Utrolig artig!

    2. Utrolig lekre ble de! Går vel an å bruke trekuler også? Gubben sa at jeg hadde en eske på hemsen med masse ting i fra den perioden jeg sysla med masse. Må erkjenne at den hadde jeg glemt av. Kanskje jeg har noen trekuler og kan lage meg sånn pynt å ha i blomsterkassa. Takk for idé. Klemsiklem

      1. Bare hyggelig å dele med deg vet du! Klart du kan bruke trekuler. Jeg tenkte det samme, men hadde bare en. Da ble det isopor i stedet. Vil du har den kronen på, så brukte jeg vokset papp, så holder det lenger. Pappkartong fra melk eller yoghurt går fint. Lykke til med din blomsterkassepynt! :)Klemsiklem:)

    3. Stilig!!!

      I dag føler jeg litt for å hvese og kvesse tenner, men har ingen å gjøre det mot, så da venter jeg til det dukker opp en mulighet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg