Ønsketavle.

Hva gjør du for å forberede deg til et nytt år? Mange har forsetter, men jeg synes ikke alltid det fungerer så bra. De siste årene har jeg laget meg en ønsketavle. Jeg starter den gjerne opp i romjula, for da har jeg litt tid. Mange bruker store ark og store ord til dette, men for meg holder det med et vanlig kopipapir i A4. Jeg begynner selvfølgelig forsiktig med et blankt ark. I år ble det først en ballong med årstallet på. Vil jeg klare å holde denne drømmeballongen hele året, vil jeg miste den og ikke ha kontroll,vil den sprekke eller vil den gi meg masse dansende glede? Det vil året vise.

Ganske morsomt å se tilbake på tidligere års  ønsketavler. Noen drømmer gjentar seg ser jeg, noe forandrer seg og nytt kommer til.

Hva vil dette året bringe? Ikke vet jeg, men jeg har da forsiktig begynt på mine tanker om muligheter og sjanser fremover. Jeg skriver ferdig min tavle i begynnelsen av januar, så er et stopp.Da er arket fullt av utklipp, ord og tanker, fargespill og drømmer. Noe limes over også, om det liksom ikke passer meg. Etterpå ser jeg på den til stadighet, men forandrer ikke noe. Når året er omme, kan jeg gjøre opp en slags status, før jeg lager en ny for et nytt år og nye muligheter. Herved deler jeg ideen med deg, kanskje det er din tur til å lage din tavle for det nye året som ligger der å venter.

2 kommentarer
    1. Jeg lager meg ikke noen sånne tavler, men jeg har som regel et nyttårsforsett, eller en tanke som gjentar seg, fordi jeg aldri gjennomfører den…Og det er at jeg skal RI i løpet av året som kommer…Fordi jeg er veldig redd for hester…og det må vi jo få en slutt på 😀 Ha en strålende dag 🙂

    2. frodith: Da passet det jo med de hestene jeg har på min tavle. Jeg kan jobruke dem tenke på deg også, så du får det til i det nye året!!! Jeg har mien drømmer om de hestene???? 😀 Kos deg videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg