Gardinideer!

Ute snør og regner det, men her inne finner jeg fram litt av våren. Jeg hadde så lyst på nye kjøkkengardiner. Men hadde jeg noe som passet? Man tar hva man har, og jeg brukte en firkantet brodert linduk.

Jeg glemte å ta bilde av den før jeg klipte den i tre, men du skjønner vel prinsippet? Så var det bare å legge det ut, sette det sammen som jeg likte det, og så sy! Ja da, jeg hadde to sånne duker, dermed ble det til brikker og puter også. Men jeg syr ikke fast de brikkene på putene, bare nester dem forsiktig i hvert hjørne. Så kan jeg raskt ta dem av og bytte til noe annet når jeg bytter gardiner. Putene er i lin og på baksiden er det et hønemotiv. Brikkene foret jeg, så de blir stabile.

De tre bitene til gardiene ble ikke sydd  sammen, for da kan jeg bruke den lengste delen til et lite vindu siden, eller til noe helt annet en annen gang. Jeg tredde dem inn etter hverandre på gardinstangen. Det ble fint.

Nå har kjøkkent fått et lite oppsving til våren. Jeg ble inspirert av det oransje på tv 2`s opppusingsprogram.

Jeg ønsker ikke masse av den fargen, men litt her og der gir liv! Bildet på veggen fikset jeg i fjor vår. Det er rett og slett en kjøkkenhåndkle jeg kjøpte på Europris.

 

6 kommentarer
    1. Så koselig med litt vårinspirasjon :)..fint ble det..god ide med de gardinene..Har en hekladuk som gardin på et rom jeg…funker bra det 🙂
      Ha en koselig lørdag videre :):)

    2. annebe: Synes jeg trengte det i dag, så det var en rask avgjørelse. Hekladuk har jeg også forsøkt og det motsatte. Gardiner ble til duker. Min farmor hadde heklet hvite gardiner til stua. Ganske morsomt at de var smale som panelgardinene, enda de er fra 50-60 tallet en gang. Jeg var så heldig å få dem, to lange og en kappe.Det var bare å rekke opp den “løpegangen” og så hadde jeg finfine løpere. Kappa ble pute. Ønsker deg en herlig kveld i vinden! 🙂

    3. Det så koselig ut, deilig med litt vårlig på veggene og rundt vinduene 🙂 Du fikser og ordner mye fint du natheless 🙂 Ha en fin lørdag med dine kreative ideer <3

    4. Det ble kjempe fint og vårlig. Vi får sitte inne og kose oss i kveld mens vinden rusker litt utenfor. Og så glede oss over at nå er det ikke lenge til vår. Ha en knakende fin lørdagskveld 😀

    5. frodith: Takk du. Ja det er vel ikke en dag jeg ikke er kreativ pleier jeg og si. Folk fnyser litt da, men det er kreativt å smøre seg en vakker brødskive, lage en god middag eller sy!!! Så det så! 🙂

    6. Åse Helen: Her blåser det også som bare den, men inne er det trivelig og lunt med vårlige gardiner i kjøkkenet!!!! Nyt lørdagskvelden! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg