Søndagstur!

Det var ikke mye snø vi fikk, men nok til at alt ble litt  lyst omkring meg. Stormen i natt felte noen trær og regnet fylte opp stiene med vann. Jeg måtte velge en helt annen vei å gå enn det jeg hadde tenkt. Jeg skulle jo se etter rådyra!

Men det var ikke et dyr eller troll å se, så jeg fikset noe å se på selv. Barnslig? Ja da, men jeg gjentar det gjerne: “Man er ikke voksen før man våger å være barnslig uten å være flau over det!”

En herlig tur ble det, og da jeg gikk hjemover kom jammen sola forsiktig i skylaget!

Nå har jeg tent stearinlys i stua, og det stunder mot kveld. Håper du også har hatt en fin søndag som har gitt deg gode januarminner.

6 kommentarer
    1. Så fine bilder! Du er tydelig en habil fotograf 🙂
      Her har det vært film og strikking, akkurat som jeg ønsket. Men tror kanskje det blir en kveldstur etter middag…. Kanskje….. 😉

    2. Ja det er helt sant, man er ikke voksen før man tørr å være barnslig uten å skjemmes 🙂
      Kjempe fine vinter bilder du har tatt 🙂 her kom det også noen snøkorn i dag. Kos deg med stearinlys i kveld 🙂

    3. Fruemmel: Så bra du har kost deg da. Jeg måtte bare en tur ut i det hvite og det var så mildt og fint atte! Lykke til med tanken på tur da. 🙂

    4. Åse Helen: Jepp. Hvorfor skal vi ikke leke litt? Man blir glad. Det er liksom litt “ulovlig” for folk i min alder å lage engler i snøen. Venninnen min og jeg gjorde det i skogen for noen år siden. Vi holdt på å le oss bort, av de kom noen etter oss. De sukket og stønnet over ungdommens friskhet og moro. Det skal sies at de var yngre enn oss!!!! Lek på, og nyt vinteren like mye som sommertiden. Ha en fin søndagskveld. 🙂

    5. Det ble ingen EKTE rådyr skjønner jeg da 🙂 Men fine tegninger 🙂 Klart man skal være litt barnslig. Jeg er de første til å være enig i det. Som driver og leker med tøydyr, rotter, en hel måned i strekk 😀 Ha en fin kveld <3

    6. frodith: Morsomt var det. Da det ikke kom et rådyr ble det et reinsdyr på naturens eget lerret. Flott å tegne i skogen. “Hvite ark” overalt!!!! Hils rottentottene! 🙂 Jeg hører på Elvis på tv og hører samtidig naboungene fortsatt hyler og aker i den flombelyste akebakken. Snø er litt herlig selv om det ble veldig lite denne gangen.Kos deg i kvelden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg