Borte…..

Et garnnøste er borte. Nei da, ikke sånn bort-borte da, men brukt opp. Jeg klarte ikke vente. Maskene ble lagt opp på en rundpinne, og så var jeg i gang. Men med hva?

En genser er første mål, men det blir vel med meg som i visen om han som skulle lage julegave på sløyden? Han startet så modig med et fuglebrett, men det ble vel en spekefjel til slutt eller? Jeg begynner på en genser, men kanskje det blir en pute, eller en veske, et håndkle eller hva med et hårbånd? Uansett passer da sommerfuglsmykket mitt til fargen. Et  nøste er strikket opp, og enda er jeg ikke lei. Så målet er fortsatt en genser til våren som snart kommer. Ute snør det, så det blir visst vinter først. Føler at jeg har god tid til vårgenser, hvite bukser og småsko. Men jeg er sikker på at tiden kommer til å gå raskere enn mine strikkepinner. Jeg er ikke så rask, men jeg lover at jeg skal jobbe på når jeg har tid! Tv´n  surrer da hver kveld,  og da kan det jo klirre i mine pinner også. Ny rapport kommer siden. 

4 kommentarer
    1. For en nydelig , vårlig farge..håper det blir en genser da…for den tror jeg blir fin :)..et hårbånd…da må ha veldig tykkt hår i såfall..hehe..
      Smykket var kjempefint 🙂 Kos deg med strikkinga <3

    2. annebe: Tenkte at det hårbåndet kunne snurres flere ganger rundt hodet liksom, men jeg skal prøve å få det til å bli en genser til meg selv. Likte de fargene veldig godt. Jeg strikker på her i kvelden. 🙂

    3. Fru Stussli: Merkelig så ivrig man er i begynnelsen av et håndarbeidet. Men slutten han bli tung. Det gjelder å holde ut, tenker jeg. Herlig med fredag, det er snart helg. Ha en fin dag du også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg