Avlyst.

Tenk noe så dumt. Jeg ble bedt med på skogstur og gledet meg. Men de skulle se det litt an, for det var litt regn i lufta? Jeg ventet  i timer, så sendte jeg et spørmål om hva de hadde tenkt? De avlyste????På grunn av været???? Jeg har da klær til vind, snø og regn også, men alle er visst ikke like motivert når det er så utrivelig, som de sier. Det var bare å pakke ut av sekken igjen, og så satt jeg her og furtet for meg selv.

Men så spratt jeg opp. Jeg kunne da gå tur alene. Innen jeg hadde fått på meg jakke, kom sola! Du kan tro jeg hadde en finfin tur, helt for meg selv. Jeg fant både is og skli på, is som var morsom å se på og en liten rest snø som så ut som et hjerte.

På hjemveien gikk jeg på en skogsvei rett inntil noen hus. Midt på stien lå det massevis med greiner. Først ble jeg litt irritert over at de ikke hadde ryddet opp, men det var før jeg så hva det var. Kirsebærgreiner! Så nå er den dumme begynnelsen på dagen glemt.

Jeg har fått meg en finfin tur og i vasene i huset står det kvister til driving. Blåbærlyng og kirsebær, heldige meg! Sure miner er avlyst også!

8 kommentarer
    1. Så bra du gikk ut likevel. Jeg går meg enn tur uansett jeg, når jeg har bestemt meg for det. Hyggelig med selskap, men MÅ ikke. 😀 Og du fikk jo så mange fine bilder og alt 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    2. frodith: Jeg hadde jo forberedt meg på tur, men da sola kom ble det jo finfint!!! Jeg klarer fint å gå alene, så det er ikke noe problem. Kos deg i kvelden. Her skrelles det søte appelsiner! 🙂

    3. SÅ flink du var som kom deg på tur delv 🙂 Jeg gleder meg til det så bart og fint her at vi kan traske i skogen. Jeg er ikke så glad i å gå på ski….

    4. dette var den rette holdningen,ingen av oss har vondt av å bevege oss ute selv om været ikke er av det beste.Herlige bilder ,ja du fikk i sannheten en fin tur

    5. fruensvilje: Nei, det gjeldet bare å kle seg. Om jeg går en kort tur, så er det jo bare å få på seg tørt når man kommer hjem igjen. Herlig med en tur med regnet piskendes i ansiktet også. Man føler seg “frisk” når man setter seg ned inne etterpå. Jeg fikk meg en herlig tur, til og med sol fikk jeg. I dag ser det også fint ut, så jeg skal ikke se bort fra at det blir en time ute i dag også! Ha en fin dag! 🙂

    6. Fru Stussli: Jeg går ofte tur alene, og liker det!!! Her er det fortsatt frossent på bakken og litt is inne på skogen, men under trærne er det mykt og fint å gå. Jeg likte å gå på ski før, men etter mange snøfattige vintre føler jeg meg ikke så vel på de “pinnene” lenger! Gleder meg over vårfornemmelsen som kommer mer og mer for hver dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg