Sommerfugl i hånden.

Noen dager er tyngre enn andre, da forsøker jeg å finne på noe som gir meg glede. Disse bildene er det flere år siden jeg tok, men jeg liker dem fortsatt. Jeg lagde meg en historie til bildene om en lite pike som hadde mistet faren sin. Trist? Ja, det er det for alle som har mistet noen. Hun spurte moren sin. “Er pappa en sommerfugl nå?”

Mamma mente han hvilte i fred. “Men mamma, det er jo så kjedelig. Hvis han har blitt en sommerfugl, kan han jo besøke meg?”

Piken mintes foreldrenes omsorg for hverandre, og hvordan de to passet så godt sammen som vingene til en sommerfugl!

Da hun en dag så en sommerfugl, ble hun så glad. “Se den beveger vingene, akkurat som om den vinker til oss! Hei sommerfugl. Hvis du kan fly fra himmelen og hit, så kan du vel fly tilbake også?” Mamma smilte. “Tenk at hver gang du ser en sommerfugl lille venn, så er det en hilsen fra himmelen og en klem fra pappa.” Piken tenkte seg omfør hun ropte til sommerfuglen. “Kan du gi pappa en hilsen fra oss? Fortell han at vi elsker han noe veldig masse og for alltid!  ” Så fløy sommerfuglen av sted, og historien er slutt.

 

12 kommentarer
    1. Så vakkert 🙂 Du er en sann kunstner Natheless. Kanskje den eneste jeg kjenner. Du lager vakre ting av alt du! Det ligger liksom i sjelen din <3 Takk for alt vakkert du lager og viser oss, både i bilder og skrift <3 klem <3

    2. Helt nydelig ..fin stemning i bildene og vakker tekst 🙂 Det er noe helt spesielt med sommerfugler…de minner meg om barndommen ,også “er” de jo sommer…er vel derfor de har det navnet 🙂
      Døden er trist ja…men den er jo naturlig …så fint å skrive en vakker fortelling om det…
      Håper dagen din blir fin etterhvert …jeg har en sånn …midt på treet dag jeg…Klem<3

    3. annebe: Midt på treet dag hørtes egentlig fint ut det. Ja, sånn er det vel her også. Sola skinner og det er vakkert der ute. Død er trist, men det er viktig å snakke om det, for den er som du sier en naturlig del av livet for små og store. Takk for hyggelige ord. Sommerfugler får vi vel snart se igjen nå tenker jeg. Gleder meg til det. Ha en stemningsfull og vakker dag! 🙂

    4. ladyaugust: Hyggelig du likte det. Man kan få til mye fint med papir, saks, legofigurer og en lommelykt! Ha en strålende dag! 🙂 Piken i historien kan liksom være meg. Selv om jeg var godt voksen da pappa døde, så føler jeg meg fortsatt som en liten jente i forhold til de følelsene. Da det kom en sommerfugl på hånden min en dag, kom fantasien også. Kunne godt tenkt meg å lage mer sånne bildeoppsett. Ha en strålende dag med en diger klemsiklem.

    5. <3 Tenk at du lagde noe så vakkert ut av noe så vondt. Man har jo alltid barnet inne i seg uansett hvor stor man blir. Du er bare helt fantastisk du <3 <3 <3 goooodklæmme og ha en nydelig dag, her skinner sola :)

    6. ladyaugust: Du er da søt med dine kommentarer. Tusen takk. Nå skal jeg ut og gå på skogsveiene med naboen i solskinnet. Gleder meg. Kos deg videre i dagen og se opp for gauper! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg