Hva med tørkede roser?

Vi snakket om tørkede roser her om dagen. Er det ikke moderne sier du! Men de behøver ikke ligge i en haug oppe på skapet vel? Med litt jobb, får du raskt et lite kunstverk, mener jeg.Først hang jeg hele buketten opp ned noen dager, så den nesten var tørr.

Disse rosene fikk jeg til en anledning for noen år siden, og jeg ville ta var på dem en stund som minne. Alle stilkene ble plukket rene for blader og tagger. Så la jeg rosehodene tett sammen og knyttet rundt med en hyssing.

Jeg hadde noen fine lysmansjetter fra Nillemed glassblomster og blader, som jeg klipte i stykker og limte inn imellom rosene. Så dyttet jeg malepenselen i litt hvitmaling og pyntet litt her og der, før jeg drysset på glitter i den våte malingen. Til slutt surret jeg inn buketten i tynn kobbertråd.

Buketten kan stå rett på bordet når stilkene er helt tørre. Jeg valgte lange stilker fordi jeg likte det uttrykket.

Sånn ser den ut i dag. Litt mer grå i fargen selvfølgelig, men fortsatt holder den form. Med det ene “benet” ned i halsen på denne vasen pynte den fortsatt opp. Så tørkede roser kan fortsatt være dekorasjon i huset, synes jeg.

10 kommentarer
    1. passionisthegenesisofgenius: Ja, jeg også hadde masse, men plutselig fikk jeg lyst til å ta vare på noen igjen, men på en annen måte. Det blir dekorativt det også. Jeg har fortsatt sånn sand som jeg kan tørke roser i. En dag tar jeg fram det igjen også 🙂

    2. Så utrolig stilig den ble 🙂 Jeg likte veldig godt det utryddet den fikk med lange stilker. Det ble liksom en langbeint pynta sak 🙂 Ha en fortsatt fin dag 🙂 Jeg er ute og reiser, så derfor lite på nett.

    3. Åse Helen: Koselig du titter innom når du har tid. Sånn blir det vel med meg utover også. Blogging er noe man skal gjøre når man har tid, lyst eller er på nett for meg, så kos deg du. Klemsiklem og god tur videre.:)

    4. Det ble kjempefint, og du er nesten en liten tryllekunstner med alt du kommer bort i 🙂 Blir kunst av alt <3 Håper du har hatt en fin dag 🙂 Klem<3

    5. frodith: Tryllkunstner? Ja, du er da så snill!!!! Dagen har vært aktiv og fin den. så jeg er veldig fornøyd med meg selv her. Klemsiklem i kvelden. 🙂 Her gikk sola ned i skyene. “Når sola går ned i en sekk, kommer den igjen som en bekk!” heter det jo. Jeg håper ikke det er sant. Nå har vi hatt nok regn for en stund. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg