Nå løper jeg!

Hvert år har jeg lovet meg selv, at jeg skal pynte litt på den kjedelige eggekartongesken, så det ser litt mer trivelig ut for de eggene jeg skal ta vare på til neste år. I dag fikk jeg da gjort en liten innsats.Først malte jeg den med hvitmaling, før jeg smurte lokket inn med lim og la på litt serviettdekopasje. Etterpå tegnet jeg litt rundt det hele med tusj. Jeg kunne sikkert jobbet med det enda mer, men akkurat nå var jeg ikke så motivert til påskepynt lenger. Nå er det vår her hos meg.

Med fjorten varmegrader og stille vær, er det herlig. Jeg fikk kjøpt meg to nye saueskinn til påske og de er så gode å sitte på.

Blåveisen har sprunget ut bak huset og jammen hadde jeg ikke hvitveis der også. Nå skal jeg gå ned til bakkehellinga og se etter om de har sprunget ut der. Det hadde vært koselig med en bukett hvitveis på bordet til kvelden. Nå løper jeg avsted! Ja, jeg tar med kameraet selvfølgelig!

#foto
10 kommentarer
    1. Eggekartongene ble jo riktig fjonge! Om påsken er over for i år, så kan du jo spare dem til neste år. Her er det ei stund til det blir blåveis og hvitveis ennå, men hyggelig med en foto – forsmak på det som snart skal komme! Jeg har ikke prøvd meg på fotomontasjer ennå. Tror jeg må be unga om litt veiledning for å komme i gang, for det ser unektelig mer spennende ut. 😀

    2. karidansen: Jeg har tatt vare påutblåste egg som niesene og barnebarn har malt, men de behøver da ikke ligge i en sånn stygg eske. Nå ble det pent inne i skapet også! Her blomster det, men jeg vet jo at det er forskjellig i vårt langstrakte land. Enda er hvitveisen bare i begynnelsen her, men vakkert er det! 🙂 Lurt å spørre ungene om fotomontasjene. Du fikser det nok etter hvert! 🙂

    3. Så lurt 😀 og så ble det så fint. Eggekartonger kan være ganske så triste i utseende men når man kan lage noe slikt blir man glad bare av å se på 😀 Gikk det bra med ryddinga? Det er skikkelig vår hos deg. Her er det bare kommet opp slike gule ugressplanter men …det er maaange haha Jeg har gitt de opp de får bare vokse. Oh saueskinn er så godt å sitte på. Nå har jeg ingen men burde hatt for jeg holdt på å fryse ihjæl etter den økta ute i dag pjuh, men nå er jeg varm igjen. Goood kveld og kos deg med våren <3 godklæmme 🙂

    4. ladyaugust: Påsken er ryddet bort, men stadig er det skap jeg må gå igjennom gitt. Føler at jeg aldri blir ferdig med sånt. Ja, her var det mer vår i dag enn i påsken. Det blomstrer i hagen og i skogen, men løvetann har jeg ikke sett enda!!!! Koser meg i kvelden med en fin bukett hvitveis på bordet! Klemsiklem til deg. Jeg sender over litt vårluft!!!!

    5. Skap og skuffer har en tendens til å bli fulle av altmuligrart. Etter at jeg tømte 8 skuffer og 3 verktøyskrin…kan jeg skrive under på det liksom…for her ser det ikke ut i måneskinn liksom. Ps: ikke ta alle på en gang…..Ååååå hvitveis er sååå nydelig <3 Tusen takk vårlufta kom nettopp 😀 og koos deg med våren <3

    6. Det er de lekreste eggekartongene jeg har sett noen gang :))..og det så jo veldig værlig ut hos deg med blomster og utemøbler..her har det vært litt vind ..men ganske fint vær i dag :))
      Så du snakka om rydding i forrige innlegg..jeg tok også vekk påskepynt i dag..og det var heldigvis fort gjort..koselig å ha det fremme i påsken…men har ingen “sjarm” etterpå…nå er det vår som gjelder ja <3<3

    7. det var ikke dumt å dekorere eggekartongen,den ble riktig så fine 🙂 og blåveis i hagen heldige du 🙂 det var ikke tegn til liv i min rot før jeg drog så får vi se om den vil i løpet av april

    8. ladyaugust:Skjønner ikke hvorfor det blir sånn, men det gjentar seg og gjentar seg i skap og skuffer. Nå tar jeg litt om gangen ja, og det er bedre enn å rote til overalt. Slapp av i kvelden og så kommer nok hvitveis og varme til deg også.Klemsiklem 🙂

    9. annebe: Takk du, den ble finfin. Koser meg med vår. Jeg er så heldig å ha tak over hagemøblene så derfor kan jeg sitte ute hele året! Nå er påsken over for denne gang, men påskeliljene er fortsatt vakre å se på der ute. Ha en fin kveld. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg