Grønn eller rosa?

I fjor plantet jeg et Magnoliatre. Jeg er så spent på om de knoppene som nå strekker seg mot vårhimmelen rommer blomster? På bildene til høyre ser du hvordan det kan blir. Noe så vakkert. Men jeg er i hvertfall glad for at treet har overlevd sin første vinter her hos oss. Når de knoppene springer ut, skal jeg da vise det fram. Om resulatet blir grønne løv eller rosa skjønnheter? Ja, det får tiden vise!

Foreløpig er det mest gammelt løv der ute, men det kan være vakkert det også. Linerla kvitrer på naboens gjerde og i fjæra tripper tjelden. Våren er på gang. Snart grønnes det nok på både trær og bakke. Ha en fin helg! I morgen er det fredag!

#foto
16 kommentarer
    1. Det er flotte trær da..og det kommer nok til å blomstre vakkert etterhvert :))..den Linerla var så fin,så ut som den satt å venta på noe..sommer kanskje :))
      Så de flotte rosa blomstene i forrige innlegg også :)) Nå blir det snart litt kveldsmat og tv her :))
      Klem<3

    2. Det blir spennende å se om det får blomster. Gleder meg til å se dem om de dukker opp. Håper virkelig jeg kan få meg en egen hage en dag, slik at jeg får plantet blomster og planter generelt. Savner så utrolig å pusle rundt ute i hagen.

    3. annebe: Ja, jeg gleder meg til å se om det blir blomster første året. Men det kan hende jeg må vente noen år! Linnerla satt der så fint og sang, og liksom ventet på å bli fotografert. Ha en herlig aften og kos deg. Klemsiklem 🙂

    4. Karoline Johannesen: Koselig med hage. Vår er ikke så stor, men jammen kan man få til mye på en liten plass også. Du får fikse seg en blomsterkasse eller noe kanskje? Der kan du jo ha både urter og litt blomster, pluss jordbær til barna! 🙂

    5. Ja, Magnolia er en nydelig blomst. Blir spennende å se om de tåler klimaet hos deg. Linerla er et skikkelig trivelig vårtegn. Har ikke sett den her ennå…. Den er så vever og fin der den tripper av garde og vipper med stjerten….. 😀

    6. karidansen: Jeg har alltid sett på Magnoliane som en skikkelig vårblomst. Noen har den ute på Hvaler, så da tenkte jeg at det kanskje gikk her også? Den lever i hvert fall,men om det blir blomst i år, blir jo spennende. Linerla har vært her en stund, og den er søt! 🙂

    7. så magnoliaen er litt som rhododendroen den da ? her i Valldal har det meste blitt grønt siden jeg kom hit,det ble en liten stopp no i regnet og bare 4+,men no melder dei sol igjen så eg rekner med at i neste uke spretter resten av løvet ut 🙂 hekkane er iallefall helt grønne no

    8. Det blir spennende å se hvilke farge det blir på magnolia treet ja 🙂 Sto det ikke når du kjøpte det? Fine pippiper som er et sikkert vår tegn også. Ha en riktig fin dag 🙂

    9. Så spennende, jeg håper det blir fine rosa blomster 😀 Jeg går å følger sånn smått med på epletreet vårt… Måtte flytte det i fjor- og jeg tror ikke det overlevde… Veldig surt… Fikk ingen epler i fjor, så det ble ingen saft 🙁 Men hadde håpt det kom seg i år…..Men ser mørkt ut. Får vel kjøpe oss et nytt et. 🙂
      Nydelig bilder. Er så herlig tid nå <3

    10. fruensvilje: Magnoliaen blomsterer på bar kvist. De grønne bladene komme etterpå. Jeg venter og venter, men det er bare knopper, enda! Jeg har vært borte i helga, og når vi kom hjem hadde bjørka fått museører og det er 19 grader ute nå altså. Skikkelig sommerfølelse! 🙂

    11. frodith: Hyggelig sagt av deg. Nå er det skikkelig blomstrened vår ja. Jeg har frosset i helga, men det og komme hjem var jo herlig med sommersol og 19 grader!!!:)

    12. Åse Helen: Jeg vil jo så gjerne ha de rosa blomstene, men de kommer jo ikke før treet er noen år? Er mitt stort nok i år tro? Men vi får vente og se!!! Har koste meg masse i helge. Viser bilder bare jeg får roet ned litt. Kofferter skal tømmes, så er det tilbake til normalen. 🙂

    13. ingerslilleverden.blogg.no: Tusen takk! Uffda, det er så trist når noe man gleder seg over blir ødelagt. Men det kan jo være liv i noen greiner kanskje???? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg