Klipt plen!

Her har det bare eksplodert i vekst de siste dagene. Til og med Marihøna koser seg i sola.

I kveld klipte gemalen plenen for første gang i år, og det var fordi det var nødvendig. Nå går det for fort for meg, jeg rekker jo ikke å følge med her. Men det er vakkert og godt med lys og varme. Jeg vil rekke så masse i våren for det skjer så mye overalt. I dag sloss endene i dammen da vi gikk forbi, Svartspetten skrek fra en tretopp og rådyrene gresset i skogkanten. Det er fint å se det hele, selv om jeg ikke tar bilder på trimturen. Jo da, det lille kameraet er med i lomma, men skal man trimme så tar man bare bilder om det er noe helt spesiellt! Håper jeg får litt bedre tid utover, for det er så gøy å gå på leting etter nytt liv i skogen.

#foto
12 kommentarer
    1. Denne årstiden er den beste jeg vet, og det er så forbasket godt å tenke på at det er leeeeenge til det blir kaldt og gufsete igjen. Nå gjelder det å nyyyyyte 😀
      Fantastiske bilder du tar altså 😀

    2. Det bildet av marihøna på den visne blomsten er bare helt herlig! 😀 En gang, mens jeg fortsatt var barn, fikk mor lus på tomatplantene. Da gikk vi til kornåkeren og samlet marihøner i syltetøyglass og så slapp vi dem ut inne i drivhuset til mor. Økologisk jordbruk på sitt beste. 🙂 Her er det ikke ordentlig grønn plen ennå, men jeg har rakt i kveld. 😀

    3. Fruemmel:Takk du! Våren er en herlig tid. Yes, vi skal kose oss masse i denne tiden. Alt våkner til liv og jeg føler at alle smiler mer også. Nyt dagene! 🙂

    4. frodith: Jepp, det føltes som sommer i dag med all den veksten, sommerfugler og blomster som har sprunget ut så fort. Vakkert og herlig. Kos deg i kvelden 🙂

    5. fruensvilje: Vi har ofte klipt den i april, men like ofte har vi fått snø! Men det luktet herlig da han klipte i dag! 🙂 Kos deg i kvelden 🙂

    6. dedicat: Uffda, men det vokser jo så fort her nede i sør. Snart kommer det nok din vei også. Da kankje vi sitter her og hutrer i regnvær. 🙂

    7. Så vakre bilder. Jeg elsker naturbilder, og er veldig glad i blomster. Her begynner det også å bli skikkelig vår, men det tar nok litt tid før plenen må klippes. 🙂

    8. margarites: Tusen takk. Her har gresset grodd i helga, så det var helt nødvendig. Utrolig tidlig, men vi sånne nytt og gjødselt i fjor høst, så det har kanskje noe med det å gjøre. Herlig med våren. Hyggelig med en kommentar fra deg. Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg