Hestehovblader.

Ser du på bildet i midten, så ser du et hestehovblad. Når vi ser formen, så skjønner vi jo hvorfor den gule vårblomsten har fått navnet Hestehov. For det første ligner blomsten kransen av hår rundt hoven på enkelte hester, og formen på bladet er jo som et avtrykk av en hestehov. 

Om du snur bladet rundt, så er baksiden så myk som hanskeskinn og det minner om en semsket tekstil. I bryllupet til vårt Kronprinspar ble disse bladene brukt i dekorasjonene. Husker du alle de grønngråe ballene rundt omkring? De var dekket av hestehovblader. Egentlig burde jeg plukket med meg en haug hjem for å se hva det kunne bli ut av det, men det rakk jeg ikke i dag. Men nå gir jeg tipset til deg.

#foto
12 kommentarer
    1. Kronprinsparet giftet seg vel i august, så da må de ha dyrket hestehov i drivhus til den store begivenheten…eller kanskje bladene holder seg hele sommeren? Det er vel logisk..(Nok et eksempel på at Karidansen tenker høyt, UTEN å tenke, men jeg lar det stå lell!) I den ene stubben ser det ut til at det er et hjerte med lang stett og i den andre stubben er det en raring som rekker tunge! 😉

    2. Aldri tenkt over bladene til hestehoven..bare lagt merke til det gule “bustehodet ” :)) Fine bilder som alltid fra deg :)) Ser du sliter litt med pc…håper det ordner seg :)) Klem<3

    3. karidansen: Tror de plukket hestehovblad der de kunne, for de er finfine lenge.Du så stubben som rekte tunge du! Herlig å se etter morsomme detaljer her og der! Ha en fin søndag! 🙂

    4. annebe: Hestehoven er artig, men det er ikke den nye dataen min.Jeg har aldri hatt så mye tull noen gang.Men heldigvis er de flinke til å hjelpe meg på Elkjøp da, og jeg får låne pc, så skrivingen går greit. Men jeg får ha tålmodighet,de fikser det nok. 🙂 Plutselig nektet den å gå på nett? Og nett MÅ jeg ha. Jeg bruker et sånt mobilt nett nå, men det er ikke så stabilt! Kos deg på søndagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg