Gleder meg til høsten!

Mange blir nesten ergerlige når jeg sier at jeg gleder meg til høsten. Men jeg gjør det. Sommeren har vi så store forventninger til, og når de ikke innfrir, blir det jo en skuffelse. Mens høsten, den bare kommer med sin lunhet. Blir det varme dager er det en glede. Fargene i naturen eksploderer, soppen gror  og det er koselig med både stearinlys og pledd. Pluss at alt roer seg med det meste. Ungene begynner på skolen igjen og rutinene gjenopptas med trening og andre aktiviteter. Jeg føler at jeg er på etterskudd med alt om sommeren. Man skulle grille mer, luke i hagen mer, male mer, rydde mer og både gå på besøk og ha besøk. Mens høsten den inviterer til mer inneaktiviteter.

Da kanskje jeg  får unna strykingen, og får oversikt over kjøkkenskapene igjen. Ja, jeg gleder meg. Her er det litt høstfølelse i dag, det småregner. Men mannen i huset maler listverk, og jeg må ha ferdig en hel del tekster før eldste barnebarnet står på døra. Hva de neste dagene vil bringe aner jeg ikke, men jeg vet at det blir hektiskt, igjen.  Vi sang kom mai du skjønne milde for en stund siden, men  nå roper jeg på høsten, allerede. Jeg trenger ro!!!!!

14 kommentarer
    1. dedicat: Phu, da er det ikke bare meg da??? Gleder meg til å kunne trekke pusten litt rolig og nyte en kakao på terrassen i tussmørket. Men den kommer snart, den tiden. Ukene går jo unna her i hvert fall! Ha en fin kveld.

    2. Jeg liker høsten – særlig august (som jo er en sommermåned)og september. Synes det er litt trått med mørket og de glatte veiene om vinteren! ellers må vi bare ta årstidene som de kommer og glede oss over dem som best vi kan!:D

    3. å så deilig 🙂 jammen har du funnet masse deilig sopp også.
      Jeg elsker høsten og har alltid gjort det,jeg liker sommeren men nyter høsten :)) nå liker jeg å gå i fjellet og da er høsten den beste tiden 🙂

    4. Er så enig!!
      Det eneste som skremmer meg med høsten er vinteren, den kommer så fort og brått. Vinteren er egentlig god, men jeg bor 45 minutter unna jobb, og her er ikke annet enn svinger og dårlige veier, så jeg gruer meg hver høst.
      Bortsett fra det er høsten favorittårstiden, og våren som en god nummer 2.:)

    5. Jeg er nok ikke SÅ glad i høsten, så den kan godt vente LITT…men den er på en god 3. plass om man skal dele ut medaljer 😀 Fine farger er det, og det elsker jeg den for 🙂

    6. Jeg liker også høst, men den trenger ikke komme helt enda! Føler ikke at vi har hatt så mye sommer, så jeg venter på noen fine sensommerdager. Men alle argumentene dine er jeg med på, jeg bare synes at høsten ofte blir litt for lang i forhold til vår og sommer. Flotte bilder!

    7. karidansen: Ja, da er vi to. I dag er det sol og vakkert, akkurat passe varmt. Glatte veien er jeg ikke så glad i jeg heller,da er det jammen bedre med ei regnskur i høsten! Tror det er viktig som du sier å glede oss over det vi har, da blir jammen en dag med tåke også fin! 🙂

    8. fruensvilje: Mange tror jeg ikke når jeg sier at jeg liker høsten, men den er for meg helt skjønn! Vår og høst er fine kontraster, med fine farger og frisk luft.

    9. Hanne: Jeg gruer meg ikke til vinteren, men jeg har så lett for å fryse, så vår og høst er bedre i så måte. Pluss at glatte veier er det værste jeg vet!!!! Men jeg nyter dagene mot høst. 🙂

    10. frodith: Ja da, den kan godt vente. Men den er finfin med farger og masse bær, sopp og ferske grønnsaker. Klemsiklem i sommeren som fortsatt er!!!!

    11. margarites: Enda er det august og ikke skikkelig sensommer heller. Men når skolen starter opp er det liksom som om sommeren synger på siste vers. I år har jeg ikke badet en gang der ute, men det kommer vel et nytt år med mer varme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg