Kastet inn hansken!


Det er bare å godta det, høsten synger på siste verset for denne gang. Hver morgen i det siste har det vært rim på takene og alt forfaller.


Men vakre dager og kvelder har vi hele tiden heldigvis.


Fortsatt er det tid til å plukke unn både kastanjer, mose, kongler og vakre løv.


Midten av oktober er det nå, og snart blir det is på vannene og snøkrystaller i lufta. Litt vemodig når høsten takker for seg, men da får vi glede oss over kontraster i sort og hvitt.


Svanene tar sin siste dans før de beveger seg vekk fra steder der alt bli til is.


Men samme hva vi gjør, om vi forsøker å holde fast høsten eller kveldens lys, så kan vi ikke det. Nå gjelder det å finne andre ting å glede seg over, og det fort! Jeg gleder meg først til helga, og den begynner i dag! Kanskje jeg må bake en kake eller to, gjøre rent her, plukke inn noen roser fra hagen før de visner helt, strikke litt, lese, treffe familie og venner, blogge, tegne litt, skrive mer, stryke…… Ja, sånn kan listen fortsette og fortsette. Hverdagssysler er også livet! Nyt dagen!

#høst #blogg #foto
19 kommentarer
    1. Ekstra fin den nederste fotomontasjen der du liksom “Griper” kveldsfargene….. :)Ja, snart går naturen over i sort hvitt……. for noen måneder. Da får vi tenne lys inne og glede oss over at vi har varme hus!:)

    2. Så vakker “dokumentasjon ” av høsten 🙂 Kjenner det er vinterluft på morran nå…så må kle seg godt :)) Disse årstidene kommer og går veeeeldig fort synes jeg :)) Kos deg videre med fredagen 🙂 Klem fra Mjøndalen <3

    3. Nydelig beskrivelse og bilder 🙂 Vi må leve med årstidene og nyte uansett. Ingenting blir bedre av å gremmes,, ikke noe i det hele tatt 🙂 Nyt helga 🙂

    4. frodith: Det gjør jeg også, når det først kommer. Men akkurat med det samme kulda setter inn, føles det litt vemodig! Klem til deg i kvelden 🙂

    5. annebe: Hjertelig takk! Ja, nå er det kulde på gang, enn så lenge. Snart slår det vel til med regn og tåke også. Kos deg i høstkvelden:) Klem til deg 🙂

    6. fruensvilje: Rim hver dag i det siste her også. Det har vært så vakkert noen dager nå med masse farger på løvet og solskinn. God helg til deg 🙂

    7. dedicat: Ja, årstidene kommer og går og det er alltid noe nytt å glede seg til føler jeg. Jepp, helga skal nytes. Håper du gjør det samme!

    8. Jeg må hente inn epler, og klippe plenen. Er sent ute med begge deler. Men bakte eplekake i dag, og det var godt å kose seg med 🙂
      Høsten er snart over, det er sant. Og vinteren er i anmarsj. Og det meldes visst en hard vinter, om enkelte får rett. Jeg venter og ser jeg. Håper det blir en fin vinter uansett 🙂 I mellomtiden nyter jeg å se på de fine bildene du pynter bloggen din med 🙂
      Godhelgklem til deg 🙂

    9. Eva: Eplekake er godt da. Nå fristet du meg. Tror jeg må få bakt en sånn i dag! Rart med den vinterfølelsen som brer om seg der ute nå med rim på bakken, is på bilvinduene og visne planter. Men så hyggelig du nyter mine bilder da. Noe morsomt må vi jo finne på når det mørkner mer og mer der ute. Ha en strålende lørdag. Klem tilbake!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg