Nissen ble forsinket, og nytt år.


Ja, sånn kan det gå for nissen.Han rakk ikke fram til meg med den siste julegaven min før i dag. Posten holdt på pakken, for den var for stor for postkassen min? Den hadde fint gått ned der, men postmannen vågde ikke? Men, det var koselig å åpne gaven i dag. Det var en herlig julehilsen fra min engelske venninne og sjokoladekuler!


Mange vil nok synes at jeg får rare julegaver, men til meg er det perfekt. Nye fargeblyanter, tegneark, te, økologisk mel, jordbærsaft, tennbriketter og bøker. Fra min eldste søster fikk jeg en haug med koselige juledikt av forskjellige forfattere,som hun hadde skrevet ned fra for hånd. Sånne gaver liker jeg og koser meg med. Nå skal jeg sette dikt inn i plastlommer og pynte med biter av vakkert julepapir, julekort og bilder, tegne en hel masse og farge det med de nye fargene, lese, spise sjokolade, bake, gå i skogen, tenne bål og varme jordbærsaft. Gjett om jeg er fornøyd da!


Jeg har også startet opp mitt blanke ark for 2016. Hvert år siden 2010 har jeg gjort det nå, laget mitt ark for året. Jeg fyller det opp med tanker om hva jeg vil oppnå,ting jeg vil utrette og det jeg drømmer om. Innen januar er over, er arket fylt med bilder, ord og tekster. Ofte limer jeg nye ting over det jeg starte med også. Veine blir jo til mens vi går! Utrolig morsomt å se på de første jeg laget og drømme videre. Hvordan har du det i jula? Håper du koser deg også.

#blogg #foto #jul
21 kommentarer
    1. Det var mye fint som du hadde fått. Smart også det med dette blanke arket. Jeg sier og tenker det, men du skriver faktisk ned. Blir litt mer skikkelig da, og ikke minst blir forpliktet til prøve å gjennomføre det man satt der ned på arket. Nyt dagen 🙂

    2. astmaogallergi: Kjempefornøyd! Ja, et blankt ark ligger der foran oss, så det er bare å sette i gang med å fylle det opp med dine tanker. 🙂 Ha en vakker dag! 🙂

    3. Så koselig å få en pakke i romjulen også, selv om avsenderen nok hadde sett at postmannen hadde prøvd litt hardere å få den frem i tide. Men de har mye å gjøre, og bedre seint enn aldri…sies det 🙂 Mange koselige gaver du hadde fått, fargeblyanter er alltid kjekt å ha.
      Jeg har vært på jobb i dag – en stund i hvert fall. Vi skulle ha 5 påmeldte barn i dag, men to var syke og en dukket ikke opp, så da fikk jeg gå hjem igjen til lunsj. Også på stor avdeling var det 4 av de påmeldte 8 barna som ikke kom. Litt irriterende, men vi vet at det skjer hvert år. Så egentlig kunne flere av de ansatte hatt fri, men om de kommer må vi jo være der. Skal på jobb i morgen også, så får vi håpe det kommer noen flere barn da 🙂 Ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    4. margarites: Koselig med litt sjokolade i dag også da! Sikkert ikke lett å være postbud heller. For å stappe ned en gave i kassa og knuse det, er vel heller ikke gøy for dem tenker jeg. Jeg har fri i romjula og det er herlig. Men rart ikke folk sier i fra til dere da.Men de ungene som kommer har det sikkert supert, med masse oppmerksomhet. Kos deg i kvelden. Her snør det enda mer!

    5. Fantastiske gaver synes nå jeg:) Og det var en kjempe ide med blanke ark:) Det skal jammen jeg lage meg også:) Tusen takk:) Ha en fortsatt nydelig romjul fine natheless:)

    6. veldig fin gave -eg liker spesielt når folk bryr seg om deg og finner gave som passer DEG og ikkje bare noe fra en *handleliste*
      eg syns du fikk superfine gaver <3

    7. Åh, så kjekt å få en gave man kan pakke opp etter at man egentlig var ferdig med den kvelden 🙂 Og for en fin gave også 🙂
      Du har fått mye fint. Og gaver, kommer som regel fra hjertet, og da betyr det jo ikke at de er rare, det betyr at de er personlige <3
      Jeg har ikke så mange tanker om hva neste år vil bringe. Jeg tar en dag om gangen 🙂 Men det er pga. helsen. Og jeg gleder meg over alt som er godt, alt jeg kan minnes med glede i ettertid 🙂 Jeg synes det var veldig fint, det blanke arket du har. Idéen i seg selv er så utrolig koselig 🙂
      Man skaffer seg jo noen nyttårsforsetter. Men er ikke så flink til å gjennomføre dem. Da er det bedre med et sånt ark, hvor drømmer, tanker og håp skrives ned, på en litt annen måte enn et nyttårsforsett 🙂
      Jeg har forresten et nyttårsforsett: Jeg skal forandre etternavnet mitt. Fjerne mitt tilgiftede etternavn, og ta tilbake mitt barndomsetternavn, som faktisk er det jeg helst bruker uansett 🙂 De fleste tror jeg allerede har gjort det...Men det har jeg ikke. Så det skal bli årets oppgave for meg 🙂 Da må jeg få nytt pass, nytt førerkort...pluss pluss 🙂
      God klem i kvelden <3

    8. Eva: Ikke sant. Jeg setter mye mer pris på sånne personlige gaver, enn all verdens glitter. Nå kan jeg kose meg med det jeg liker best etterpå. Jeg har mine nyttårsforsetter jeg også, og mange av dem følger meg år etter år. Da jeg begynte med denne “mood”-tavlen ble det mye mer tydelig for meg. Jeg ønsket det ikke nok liksom. Når man skal skrive det ned, så blir det litt alvorlig for meg. Du skal ha nytt navn ja, det blir forandringer av sånt også.Lykke til med ditt. Ha en vakker dag. Klemsiklem 🙂

    9. Ritamarita: Ja, det var litt gøy, for jeg ante ikke hvem den var i fra før jeg hadde hentet den. Her ble ikke en gave byttet denne gangen og det var godt å slippe å dra til byen. Men det hender jeg må også om man får to av samme bok for eksempel. Synes butikkene er ille de første dagene etter jul, men så roer det seg. Da skal jeg ta en tur på romjulssalg. Kos deg masse på denne dagen. Klemmer fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg