Rydde, rydde….


Hjelp, så kjedelig som et rotete skap. Jeg måtte bare få orden! Det var jo ikke mulig å finne en ren genser uten å flytte på alt. Har du det sånn også innimellom? Jeg sier og mange med meg, at om du rydder i huset, så rydder du også i hodet. Det er så herlig å titte inn i klesskapet mitt nå, for det ligger der så fint at jeg ser hva jeg har. Mye klær har jeg aldri hatt,ikke god skapplass heller, så det er egentlig greit. Men det kan jo være greit å se hva man har å velge i. Jeg ønsker meg nytt, men før jeg skal til butikksenteret skal jeg ha oversikt over hva jeg egentlig trenger. Det ble ikke så mye. Jeg behøver en ny olabukse, noe pent tøy, en genser, singlet og kanskje en bluse. Nå gleder jeg meg til å gå på klesjakt, for nå vet jeg hva jeg skal ha. Fint å ha oversikt. Men hvor lenge det varer? Aner ikke. Plutselig har jeg det travelt, og så er rotet i gang igjen.


Ønsker alle en fin dag i januarkulda!

#foto #blogg #hverdag
25 kommentarer
    1. Herlighet, der fikk jeg noe å tenke på. Her ramler klærne omtrent ut når jeg åpner skap døra:) haha… Er nok bare å sette i gang:) Nydelige bilder der da:) Ønsker deg en strålende og vakker tirsdag:)

    2. God morgen 😀
      Nydelige bilder du har tatt <3
      Jeg har det ikke helt slik...... for jeg legger sammen klær rett fra klesstativet eller klessnoren.... jeg er litt sånn at jeg MÅ gjøre det slik....... klarer ikke hauger med klær som ligger og venter.... og må på en måte ha det litt ryddigt i skapene.
      Men jeg har en gutt som svømmer i klær og har ikke orden i det hele tatt så hvem han har det fra........... tja ....... ikke fra meg.. Det er jo ganske håpløst for han vet aldri hva han har... ehehe heldigvis har han egentlig flyttet ut selv om han er innom her av og til og roter litt 😀
      Det er greit å ha oversikt slik at en ikke kjøper ting en egentlig ikke har behov for 🙂 Jeg er også litt slik at jeg ser etter hva jeg egentlig trenger.
      Ønsker deg en herlig tirsdag!

    3. Margrethe: Ja, er det ikke typisk om vinteren. Man bare dytter inn og håper det blir liggende der uten å falle ut. Men sola skinner og det gir motivasjon!!!!

    4. birdbay: Sånn var det her også. Jeg ble så irritert hver dag jeg skulle inn i skapet og ikke fant det jeg ville ha. Lurt å ta en liten opprydning ja. Ha en topp dag hos deg 🙂

    5. etdiktomdagen: Jeg har ikke god plass, selv om jeg ikke har mye klær. Når ting ligger innenfor hverandre er det fort gjort å rote det til når man har det litt travelt. Til slutt er trøyer og gensere et eneste sammensurium. Jeg prøver å være ryddig og jeg har blitt mye bedre enn hva jeg var i min ungdom. Så sønnen din kommer seg nok med årene han også skal du se! Nå har jeg oversikten igjen og det var lett å se hva jeg manglet til ettervinteren! Ha en flotters dag!

    6. Ja ikke sant 🙂 Det blir jo fort rot og hulter til bulter 🙂 Greit å se hva som evt ikke skal brukes lenger og slikt. Jeg bruker sortere sånn av og til og legge i poser og putte i kontainere som står ved butikkene. (Kleskontainere)
      😀

    7. trenger nok en opprydding i mitt skap også ja,der er mye hos meg,men mye er fordi jeg ikke har ryddet,noe er for lite,noe for stort ,noe er misfarget og noe småhull i,men tror eg tar den oppryddigen når det er litt varmere i været,for i dag er soverommet iskaldt da vinduet står oppe.
      Var nydelige bilder nederst hos deg da )) ha en fin dag og hyggelig klesjakt

    8. fruensvilje: Herlig å få litt orden og en plan over kjøpet. Godt å få unne ting som ikke passer. Hos oss er det også kaldt på soverommet, så jeg måtte sette på en vifteovn før jeg orket. Jeg har vært avsted i dag, og viser det nok fram etterpå.Godt å være hjemme, for jeg gikk en tur og det ble iskaldt, til og med på fingrene. Men jeg klager ikke, det er jo supervakkert!

    9. Oh det der er ikke mye gøy og fikk meg til å tenke på klesboden min som jeg rydda for masse over et år siden tror jeg, den trenger opprydding igjen men jammen holdt det seg ryddig leeenge 🙂 I dag skulle jeg egentlig rydde litt andre steder og så i studio men så ser det ut som det blir helt andre planer hahaha goood dag til deg og lykke til <3 gooodklæmme <3 fiiine bilder 😀

    10. Hadde jo sånne vanlige klesskap.. men fikk bygget en sånn walk in og med kurver.. da ble det plutselig sånn høvelig litt bedre oversikt 🙂

    11. ladyaugust: Noen ganger holder det lenge og andre ganger roter jeg det til igjen når jeg har det travelt! Men jeg skal skjerpe meg. Takk for trivelig hilsen og klemmer til deg 🙂

    12. dedicat: Da er du heldig. Jeg skulle gjerne hatt et sånn walk in room, men det er det ikke plass til her hos oss, så jeg får prøve å holde orden i det jeg har da i hvert fall! Ha en fin dag! 🙂

    13. datteren min hadde så mye klær og ingen i skapet at vi kunne spa oss frem til sengen hennes…….eg var helt sjokkert for eg har aldri hatt det sånn……men kom igjen i dag.hjemme hos henne er det orden i hele huset..alt er strøkent…..hun baker og lager middag fra scratch og strikker og vasker og støvsuger og ordner….når skjedde det likssom hahaha
      eg har walk in som eg bygget meg i høst…aldri angret 😀
      men skal kvitte meg med litt mer klær 😀

    14. cuskima: Det er mye vi gjorde i våre unge år som vi ikke gjør i dag. Bra hun fikser det og det gjøre de fleste. Her skal også flere plagg ut, men det nytter ikke ta vekk om man ikke kan erstatte det med noe. Men det er gøy med litt nytt. De sier to ting ut om man skal ha en ny ting inn. Men jeg sier en for en, ellers har jeg ikke klær.

    15. ingen bestemmer hva eg skal ta inn og ut unntatt meg, eg har for mye eg aldri bruker -det skal ut 😀 så får vi se hva og hvor mye som kommer inn igjen 😀
      eg er i en kvitte meg med periode……så eg ahr endel andre ting som skal vekk også 😀

    16. cuskima: Da er vi to, jeg bestemmer heldigvis over dette selv jeg også. Det er flere skap som skal ryddes framover, og så blir det fint for både deg og meg tenker jeg. Lykke til!

    17. Skulle nok hatt en skikkelig opprydding i klesskapet mitt også…. Jeg tar som regel på det som ligger øverst og fremst, så folk på jobben tror vel snart at jeg bare har noen klær 🙂 Skapet mitt er mørkebrunt inni og det er uhyre upraktisk. Må jo ha lommelykt for å finne det som ligger bakerst og i rett farge. Så med tiden skal jeg skifte det, og det neste skal være hvitt inni og ha kurver som jeg kan dra frem. Tenker at ting hadde vært lettere å finne da. Men enn så lenge er det frem med lommelykten når klær fra bakerste bunke skal på. Ja en fin kveld 🙂

    18. Jeg rydder i skapet og tenker: nå skal jeg holde det slik…så går det en stund, og vips rotete igjen. Må være en rote nisse i det skapet mitt! Javisst, er det det!!!

    19. margarites: Uff, da har du det enda verre enn meg. Mitt er nå hvitt. Men det er ikke lett å ha trange skap, så jeg ønsker meg sånne nettingkurver til å dra ut. Rydde må man vel uansett, men som du sier det kan jo være greit å bytte litt på klærne også. Ha en vakker aften! 🙂

    20. astmaogallergi: Akkurat som meg! Jeg er så flink, og så skjer det noe så meg må skynde meg og vips er det kaos.Ja, rotenissen bor visst hos meg også, men nå er han sparket ut for en stund! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg