Ser blått!


I dag ble det blått i blått. Med all rimfrosten på trærne, så det nesten ut som blomster mot himmelen. En og annen skjære pyntet opp også.


Jeg dro til byen en tur i dag, og da stakk jeg innom Gamlebyen med det samme. Mange ser jo på Anno fra Fredrikstad om dagen, og det er like fint her på vinteren. 


Det var stille på morgenen. Noen luftet hundene sine, men ingen satt på krakkene på vollene. Blått lys ble det, og det var vakkert.

Det var kaldt, så det var ikke lett å ta bilder. Jeg hadde tatt på tykke votter og inne i dem hadde jeg vanter.

Når jeg skulle knipse bilder, kunne jeg ha den tynne vanten på høyrehånda og likevel betjene knappene på kameraet. Men neglesprett ble det.  


Blått ble det også i klesveien. Jeg har bestemt meg for å forsøke annet enn svart bestandig. Blått er en fin farge da. Det ble ny dressjakke, bukse, strikkekjole, topp og singlet, pluss skjerf, alt i blåfarger. Nå gleder jeg meg til selskapene jeg skal i framover. Herlig med både ryddig skap og nye klær!

#foto #anno #blogg #hverdag #vinter
20 kommentarer
    1. Utrolig vakre bilder atter en gang:) Og et flott antrekk der:) Skulle gjerne vært litt mer fargerik i klesveien selv:) Men kanskje en vakker dag:) hehe… Ønsker hvertfall deg en fortsatt vakker dag:)

    2. birdbay: Takk! Ja, det skulle ikke være svart, men det ble da ganske mørkt nå også. Jeg MÅ ha mer farger framover, det er et mål. Jeg må øve på å kjøpe farger. I hvert fall kan topper og skjerf med hell få fine sterke farger framover. Nyt din dag. Jeg er fortsatt frossen etter turen, så jammen er det godt det er varmt inne! 🙂

    3. så nydelig byen deres er,og du tar så utrolig vakre bilder uansett kor kald du er på fingrane ))
      Flott ny garderobe,ja da er det litt ekstra hyggelig når du skal i selskap ))

    4. fruensvilje: Ja, byen vakker ved alle årstider. Om våren er det tusenvis av krokus og det skaper en like fin stemning som rimet om vinteren. Men sommeren har svaner og ender, pluss fugleunger i vollgravene og høsten er jo bedårende. Føler meg heldig som kan dra inn til byen i mellom å bare strøve omkring litt. 🙂
      Ja, jeg ble veldig fornøyd med klærne. De ser jo veldig kjedelig ut der de ligger, men de er innsvingte og fine på meg. Veldig mye jeg fikk for pengene, for det er jo salg overalt! 🙂

    5. Flotte bilder! Ja jeg også ble så fasinert av rimen på trærne i dag! Nydelig!! 😉

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Ja, det er nydelig der ute nå, så man må passe på å ta bilder så lenge det varer. Ha en vakker ettermiddag og kveld 🙂

    7. Så fine bilder fra en vakker vinterdag! Gamlebyen i Fredrikstad har jeg ikke vært i på ca to år, men da var det sommer – og sikkert en slags bruktmarked der. Det var kjempemange “boder” hvor folk solgte alt mulig rart fra klær og hatter til haugevis med bøker og blader. Og masse glass, skåler, lamper og alt man kunne trenge og ikke trenge 🙂 Veldig koselig stemning i byen 🙂
      Gratulerer med ny og fin garderobe også, blått er en av fargene som jeg nesten bestandig velger 🙂

    8. margarites: Takk og takk! Ja, byen er fin den på alle årstider. Men om sommeren er det spesielt. Marked hver eneste lørdag fra vår til høst, og det er mye rart som selges.
      Godt med litt nye klær. Jeg gleder meg til å ta det i bruk. Hyggelig med noe annet enn svart bestandig. Jeg skal kjøpe meg noen topper i friske farger framover. Jeg trenger farger! 🙂

    9. astmaogallergi: Tusen takk! Gleder meg til selskapene jeg skal i. Jeg skal på klassefest blant annet, og da vil man jo vise seg fra sin beste side etter mange,mange år. Ha en finfin kveld 🙂

    10. Utrolig vakkert 🙂 Før tålte man jo litt kulde før neglespretten.. men tåler man jo ingenting,, før tenna skrangler i kjeften og fingrene verker som tannpine.. sukkk…

    11. dedicat: Du sier noe, men jeg har visst alltid frosset og hatt neglesprett. Men ut har jeg gått likevel. Men du verden så godt det er å komme inn igjen etterpå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg