Sommerfugl i vinterland.


Mens jeg nynnet på sangen til Halvdan Sivertsen ble det jammen en sommerfugl her også. 


Mange husker vel at Vinni sang den så fint på “Hver gang vi møtes” for noen år siden. Det er vel ingen virkelige sommerfugler det ute nå, så da fikk jeg lage en.


Mannen kjøpte ny miksmaster til meg og den måtte jo prøves. Da ble det rullekake. To stykker satt ved siden av hverandre ble en sommerfugl. Ved å dytte kaken litt inn på siden fikk den fin form på vingene. En sommerfugl i januar har jeg funnet før, i vinduskarmen i et gammelt hus. Den sov der for å vente på våren. Og mens vi også venter på lysere tider kan vi ta en kake. Jeg deler gjerne med meg, så værsågod forsyn dere!

#foto #mat #blogg #kake #sommerfugl
21 kommentarer
    1. Takk for nydelig sommerfuglkake! Og bildene er fortsatt like delikate og innbydende, vakkert komponert.
      Her er det brødbaking på programmet i dag, og de ligner ikke sommerfugler. Men duften av hjemmebakst er nesten som duften av sommer 🙂 Begge deler er herlig :0)

    2. Så herlig den ble:) Og god ser den ut også:) Hva denne dama får til:) Har du ikke vår og sommerstemning skal det ikke stå på kreativiteten her i gården hvertfall:) Ha en nydelig kveld og tusen takk for deilig kake:)

    3. En deilig smak av sommer 😀 Den er alt for fin til å spise natheless <33 Ønsker deg en herlig lørdag + en stor klemZ<33

    4. cuskima: Den var nydelig med litt rømme på!!!! Nå har vi vært på shopping i dag, og det var godt å komme hjem igjen. God tur til posten, og ha en fin kveld 🙂

    5. Lyslykter og sommerfuglrullekake, noe så vakkert da, sånn en lørdag i januar. Trenger jo ikke ekte sommerfugler når en er så kreativ som deg 🙂 Fikk jeg lyst til å lage rullekake..jepp..for lyslykt har jeg jo (kremt uten hull til lys) men har en til på gang (hvis ikke mildværet ødelegger den da ) Ha en fin kveld da, og rullekaken fikk sikkert ben å gå på 🙂

    6. MOONBEAMSCORNER: Godt med rullekake og jeg måtte tenne lysslyktene i kveld, for nå blir de tynne i mildværet. Blir det regn i morgen, er det vel slutt for denne gang.Men du kan jo trøste deg med at iskuler varer mye lenger!!!!! Ha en strålende kveld 🙂

    7. Ååååhhh, nydelig kake….og så fin den ble som sommerfugl! 😀 Rullekake med is eller krem. Det er en favoritt hos meg…..Baker den helst om sommeren. Vet ikke hvorfor, men forbinder den med kaffekos på verandaen.:)

    8. karidansen: Herlig med friske bær og is eller krem. Skikkelig sommer det, men jeg baker det ofte om vinteren også jeg.:) Nå fikk jeg sommerlengsel!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg