Svart, sa Frodith!


Svart var det i dag i Frodiths fotoutfordring. Nummer 8 og siste dag. Det er jo litt trist at det er over, men det finnes da farger i massevis vi kan ta for oss selv etterpå, så det er bare å fortsette med brunt, burgunder, turkis og oransje for eksempel. Men i dag var det svart ,og svart ble det hos meg. Men skal det svarte bli “synlig”, må det ha noen kontraster, ellers blir det jo bare en svart flate. Jeg malte en eske i svart og hvitt, så den får jeg vise fram i dag. Litt symbolsk ble det visst også. “Strekk armene mot lyset. Kom deg vekk fra det som holder deg fast, og møt den nye dagen!”


Som jeg viste dere for noen dager siden, så ble jeg den heldige eier av et Kählerhus. Det kom i en veldig fin eske. Så var det fram med maling og pensler for meg.


To sider fikk ansikter og to sider fikk hender. Toppen ble også malt selvfølgelig. Jeg prøvde meg fram litt, men til slutt valgte jeg det ganske stilrent. De hendene er slett ikke perfekte, for jeg ville ha et litt kunstnerisk uttrykk.


Jeg ble veldig fornøyd. Nå kan jeg velge om jeg vil ha hender fram, eller ansikter. Står esken på bordet synes jo alle sidene, og toppen med.


Hva jeg skal bruke den esken til? T-lys kanskje? I om med esken var litt glatt å male på, så varer den nok ikke i all evighet. Da burde jeg tapetsert esken først og lakket godt etter at jeg hadde malt. Men for meg er dette morsomt for en stund, helt til jeg finner på noe annet å ha lys i. Flere innlegg i Frodiths fine fargekonkurranse finner du HER!

#foto #hobby #kunst #blogg #hverdag
34 kommentarer

Siste innlegg