Virker ikke!


“Vi vil ut!” Trampe og Helene Harefrøken skikkelig ropte til meg i TGR- butikken i dag. De måtte bare få bli med hjem, enda jeg ikke er så begeisteret for sånne dyr med batteri og fargespill. Trampe kom ført ut og han var skikkelig fornøyd. Fargen på magen skiftet i ett sett fra gul til blå, lilla, gul og tilbake til blå igjen. Helene var helt betatt og gledet seg stort til å komme ut å forsøke seg hun også.


Ikke lenge etter satt de tett inntil hverandre under de nyinnkjøpte minipåskeliljene mine.


“Nå er det snart påske, sier menneskene”! Trampe kunne ikke la være å se bort på det digre påskeegget og le.


“Inne i det egget er det masse godt!” sa han og trampet med foten så han ble helt rosa i kroppen.


Helen Harefrøken begynte nesten å gråte. ” Jeg får det ikke til jeg. Mine farger virker ikke de. Skal jeg bare være sånn kjedelig hele tiden jeg da?” Da ble plutselig Trampe rød! ” Men Helene se, jeg ble helt rød jeg! Så forelsket er jeg i deg, akkurat som du er!” Så senket freden seg ute på terrassen og de to kaninene sovnet tett inntil hverandre. Nei, jeg bytter ikke Helene bare fordi hun ikke lyser som Trampe, sammen er de så fine som bare den. Nå er det snart påske, og jeg har begynt å pynte litt!

#påske #blogg #foto #hverdag #vår
14 kommentarer
    1. Så nydelige de var!! Er jo så koselig å lage et lite påskehjørne.. Det var lekkert!

    2. HI-hi, herlige to 🙂 Jeg kjøper ikke så mye påske-stasj, men noen egg skal det vel bli 😀 TIl påskenøtt-utdeling 🙂 DET må jeg få til 🙂 Ha en fin kveld Natheless <3 klemmer <3

    3. Så koselig disse to var. Og nå fikk jeg jammen lyst å kjøpe påskeliljer og lage litt påskestemning utenfor døren min. Du har som vanlig fantastisk flotte og inspirerende bilder 🙂

    4. fruensvilje: Det morsomme var at når det mørknet, så ble det liv i Helene Harefrøken også. Jeg måtte ut å skru av det fargespillet. Jeg likte dem best uten det lyset jeg. 🙂

    5. frodith: Litt kos må man ha her hos meg. Det blir nok en haug med egg her og der også. Påskenøtter? Ja, du er bare unik du! Klemmer til deg du kreative! 🙂

    6. margarites: I dag ble jeg så fristet. Sola skinte og det smeltet som bare den. Nå vil jeg ha litt forandring både her og der til påske. Fint å begynne på terrassen og foran inngangsdøra. Takk for vakre ord fra deg og ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

    7. missmommy.blogg.no: Jeg også er glad i den tiden. Gleder meg hvert år til å finne fram både påskekyllinger og harepuser, egg og annet. Litt markering av årstider og høytider er så fint! Kos deg i kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg