Fly og flakse!


Nå har de allerede fløyet ut av redet. Det går så fort. Jeg fikk bare se dem en gang i hakkespetthullet, for nå er de ute på oppdagelsestur i skogen.


Det masse sommerfulger her, men de er jammen raske til å stikke av når jeg kommer med kameraet.


Til og med kråka stikker av når jeg kommer. Den er rask til å flakse avsted.


Fredag var vi i Sogn og Fjordane, og noen bilder ble det fra den turen også.


Når man har tid å passe til en begravelse, så blir det bare knipsing gjennom vinduet. Timene fløy avsted da også. Et døgn er langt noen ganger, mens andre ganger føles det kort. Jammen godt det er lyst det meste av døgnet.
 

#foto #blogg #sommer #fugler
26 kommentarer
    1. Ja du fikk det bildet jeg skulle ønske jeg fikk her om dagen!! En hakkespett i reiret sitt!! HERLIG! Så gøy at du fikk det til! Flotte bilder alle sammen!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk og takk! Det var jo bare ren flaks at jeg fikk bildet, for jammen var de raske!! Jeg hadde med barnebarnet opp i går, men da var de vekk! Vi har sett det sammen flere ganger, men både i fjor og i år ble han skuffet. Han er jo ikke her hver dag, men jeg trodde vi skulle fikse det denne gangen. Men en fin tur fikk vi oss i skogen!

    3. Flotte bilder..og måten du setter dem sammen på gjør inntrykket ekstra fint syns jeg :)) Her er det ikke mye blå himmel i dag, har regna jevnt ..men sommeren kommer nok tilbake :)) Klem <3

    4. annebe: Tusen takk! Her har det også vært regn, men nå lysner det her! Men vi trengte regn, for det er fryktelig tørt. Sommeren kommer tilbake og den inneholder nok litt regn også. Klem til deg i forsommeren!

    5. Rriittaa: Tusen takk. Hyggelig du likte det! Her har det tordnet og regnet skikkelig i kveld, så nå har plantene fått vann!!! Klem tilbake! 🙂

    6. Etdiktomdagen: Takk! Vi var ikke langt fra Førde, i begravelse.Kjempetrist ulykke hadde skjedd. Godt å være sammen da.

      Nydelig natur over der, men vi hadde ikke tid til å stoppe opp noe særlig denne gangen.Vi kjørte flere i en bil, og alle måtte tilbake til helgens aktiviteter her i øst. Ni timer hver vei ble det, med noen små pauser. Man rekker jammen langt på et døgn! Men vi drar nok snart over igjen med bedre tid!!!!! Ha en fin kveld!

    7. Så mange nydelige bilder. Jeg blir helt betatt jeg <3 Hakkespett og greier. Det tror jeg at jeg har sett en eneste gang. Så det føler jeg er litt eksotisk 🙂
      Jeg skal også til Sogn og Fjordane en tur nå til sommeren visstnok. Ei dame jeg har blitt kjent med har innvitert meg hjem til seg en helg. Så skal vi gå tur og se på vakker natur. Gleder meg til det 😀
      Ha en vakker kveld <3

    8. Eva: Så koselig du likte det da! Her ser vi hakkespettene ofte, og det vil si tre slag av dem. Mest ser vi flaggspetten for den kommer og spiser utenfor vinduet vårt. Jeg vet hvor den har rede og kan følge den om våren. Utrolig artig. Koselig i vest. Jeg drar nok tilbake snart igjen, men denne gangen var det begravelse for min tante. Kjempetrist og uventet etter en fallulykke.Men jeg har mer slekt der borte som jeg vil holde kontakten med. Naturen i landet vårt er så fin, så det blir mange bilder samme hvor jeg er! Gled deg til tur. Klem til deg i kvelden:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg