Sånn går dagene….


Jepp, jeg er superstolt av meg selv. Genseren jeg skulle strikke ferdig til sommeren er endelig klar. Det ble ikke sommergenser, for jeg strikket ikke fort nok. Men nå kan jeg glede meg over en varm høstgenser i tynn ull. Herlig.


Kjempefornøyd, og neste sommer er den jo klar. Nå strikker jeg en lue i samme farge. Koselig med litt nytt til kulda kommer, og en lue tar ikke så lang tid. Nå har høsten virkelig tatt for seg her hos oss.

I går kveld blåste det så alt nedfallent løv danset polka i gården. Men det er ikke kaldt. 17 pluss var det visst i dag tidlig, og det er jo ikke til å klage over.
 

#foto #håndarbeid #blogg #høst
34 kommentarer
    1. Gratulerer med ny genser…uansett tidspunkt er det fint å få det en holder på med ferdig. Og den var veldig fin og delikat.
      Det blåser varmt hos dere også ja….her fyker det, men løvet henger på trærne ennå.
      Ha en fin dag :).

    2. BforB: Veldig stolt av å få den klar. Likte både farge og form på denne. Jepp, her er det varmt nå. Sola kom etter en skyet morgen og det er så fint. Her begynner løvet å bli gult her og der og det faller stadig noen til bakken. Vakkert det også! Ha en fin dag!

    3. Å hjelpe meg, en hel genser i supertynt garn ! Vet du, jeg satt i går og kikket på garn for jeg tenkte å strikke en genser jeg også (meg liksom) men jeg så på sånn garn som er noe av det tykkeste man får tak i, sånn med de tykkeste pinnene hahahaha Eda er jeg ikke sikker på om det går, altså å strikke en hel genser for jeg er nix flink med oppskrifter og nix utholden. Den genseren din er utrolig flott ! 😀 Synes du jeg skal prøve? Kan du strikke etter oppskrift? Ha en genserfiiin dag <3 og goood klæm 🙂

    4. ladyaugust: Det finnes enda tynnere garn da, mitt er sånn “normalt”! Et genser med tykt garn, blir jo en tykk genser. Det finnes masse oppskrifter på nett til sånt, eller du kan kjøpe deg et i en garnbutikk. Si det som det er, at du må ha noe veldig enkelt, for det finnes sånne mønstre. Jeg strikket etter en oppskrift som sto i Hjemmet denne gangen. Greit mønster å følge synes jeg. For jeg er ingen sånn superstrikker akkurat. Koselig å klare å gjøre ferdig noe til meg selv, det greide jeg aldri før. Jeg strikket halvveis, og ga det bort til noen som kunne bedre enn meg. En barnegenser går lett, men til voksne er det jo så digert og tungt! Men de siste årene har jeg jammen produsert tre gensere til meg selv. En av dem orker jeg ikke bruke, den er alt for vid! 🙂 Klem til deg og lykke til.

    5. REBECCA HOLDER: Nei, jeg er bare så glad for at jeg greier å gjøre det ferdig. Kjempefornøyd og den passer fint som høst og vintergenser også. Ha en vakker dag!

    6. Hender ting tar lengre tid enn man regner med..men den ble veldig fin da :)) Vakkert med løv som virvler..blir nok mye av det utover nå :)) Klem <3

    7. Det der er et godt tips, tusen takk 🙂 Det værste som skjer er jo at både garnet er for tynt og at det er kompliserte greier. Jeg synes du er superduperflinkesen <3 Jeg tror aldri i verden jeg hadde greid å strikke noe fra hjemet(bladet altså) 3 gensre er superbra og så deilig til deg selv og greier 😀 Englebassene liker ikke strikkaklær så det blir nix strikking til dem og det er litt bra for de er stooore altså(større enn meg) Kooos deg med dagen, nå skal Engelen og jeg på jakt etter mat, fange den selv 😀 <3

    8. annebe: Ja, det tok sin tid, men nå er den klar til høsten. Her er det masse løv som allerede har falt av, men de har så fin farge! Koser meg i det fine været i dag. Klem til deg 🙂

    9. ladyaugust: Nei, det må ikke bli for komplisert. Men jeg er heldig å ha mange å spørre om jeg står fast. Både familie og venner er sånne strikkeprinsesser. Jeg klarer mye jeg også har jeg funnet ut, så det er gøy. Ungene vil ikke ha ull for tiden, de påstår at det klør???? Ja, noen reagerer vel på det.
      Jakt? Sopp, epler og plommer da eller? Her blir det hjemmelagde seikaker og semuljegrøt med bringebærsaus. Litt fanget en del av det også. Mannen fisker jo og storesøster plukker bær til meg 🙂

    10. Mariann Sæther Tokle: Hoppla, det der var gjenskjennende. Jeg begynte på en genser til sønnen vår en gang og den ble klar etter flere år. Da var det nevøen hans som fikk glede av den kan man si. Strikk på, og lykke til!

    11. Enig 😀 Jeg har ingen å spørre sånn her, men hjemme i Nord har jeg såklart 🙂 (gutta i bandet strikker nemlig ikke) Neei, vi har vært på gårdsbutikk og selvplukk av mais og løk og gulrøtter og sukkererter og mye sånt 😀 Og så kjøpte vi pølser fra pølsetreet på Kiwi 🙂 hahahaha Jeg var sånn skikkelig glad i fiskekaker før, Engelen også men nix fisk nå eller dvs vi har innført fiskegrateng 😀 Oh så fint at noen flere er med på å fylle opp i matboden <3

    12. Så fin den var! og fint bilde av deg også. Jeg kjøpte garn til tynn genser for noen måneder siden, men foreløpig ligger det nå der…Skal nok snart begynne….:)

    13. Koselig med en sånn fin genser NÅ da, det er nå vi trenger noe sånne koselige hjemmelagede ting til oss selv 🙂 FIn var den <3 Kos deg du <3 God klem <3

    14. en fin genser og du kledde den godt,ja en tynn ullgenser kan være grei å ha året rundt )) ja høstfargene kommer no ,men da har vi vakre farger å gle oss til

    15. Genseren ble kjempefin, og så er det greit at den ikke er alt for tykk – selv om det tar lenger tid å strikke. Jeg likte spesielt halsen, de “brettene” eller “legg” eller hva det heter. Det gjorde seg, og bilde av deg i genseren var veldig fint! Akkurat nå holder jeg på med en babyjakke, og det er jo smått og går ganske fort å strikke (pinner nr 3- mindre pinner egner seg ikke for armene mine). Jeg strikket en helt enkel genser til meg selv i fjor høst, men jeg blir så varm at det er ikke ofte jeg bruker den. Har en Ullvanggenser som jeg bruker på tur og da blir de hjemmestrikkede mest for litt kjølige kvelder 🙂

    16. Gratulerer 🙂 Det vel de ting som mer sjelden blir ferdige som man setter mest pris på. Når det “ryr” gensere ut av strikkepinnene blir det kanskje ikke samme gleden,, skjønt.. burde vel ti stille,, for jeg lærte meg aldri å strikke – selv om jeg begynte en gang 😀

    17. ladyaugust: Du får bare spørre meg i hvertfall og sikkert alle de andre bloggerene, så hjelper vi deg så godt det går!!!! Selvplukk er fint.Pølsetrepølser smaker sikkert smaskens også. Ha en vakker kveld 🙂

    18. fruensvilje: Meget fornøyd. Liker lyseblått til både sommer og vinter. Men jeg kunne tenkt meg en i masse fine høstfager også en gang! Men naturen blir sikkert fin, så da får jeg farger der! 🙂

    19. Margrethe Hjertaas: Tusen takk. Ja, her var det sommerlig i formiddag, men i kveld kom tåka. Spennende å se hva det blir for slags vær i morgen. Ha en herlig kveld 🙂

    20. margarites: Jeg har noen tykke gensere, og de blir nesten aldri brukt. Nå bestemte jeg meg for en i litt tynnere ull. Jeg strikket med tre og en halv på pinnene. Det tok tid, men den ble super! 🙂
      Det er fellingen i halsen som gjør det fine mønsteret. Jeg likte det godt! Kos deg med småbarnstøystrikkingen.

    21. dedicat: Tusen takk! Ja, det er så sant. Kanskje du må lære deg strikkekunsten. Det er jo ofte menn som strikker de vanskligste mønstrene. Jeg lærte og strikke av faren min da jeg var en femseks år, men han kunne bare rett!!!!! Det tok årevis innen jeg lærte mer og fikk glede av det!

    22. 🙂 Jeg lagde til to dager med en gang for da har Englebassene middag klar i morgen også for da er det øvingsdag med superbandet. Som oftest er det sånn litt lettvint man på øvingsdager og frossenpizza er det lite bra ting i, gratengen derimot er det gulrøtter og broccoli og stuff, masse 🙂 Oh kjøleskapgrøt er sååå digg, tror jeg må lage meg en også :DDD <3 Goodklæmme <3

    23. ladyaugust: Det er lurt å lage til et par dager i slengen. Jeg gjør også ofte det, så kan jeg ta litt “fri”! Her kokes det en diger kjele med lapskaus i dag, for jeg får mamsen og søstrene på besøk i hele morgen. Da skal jeg ikke stå i grytene, men kose meg. Øv og syng på vennen! Klem til deg.

    24. Så fin genser da! Leser bloggen din via Feedly, pga bilder og små gode tekster. Ha en flott dag videre!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg