Gullegult!


I går lagde vi multekrem. Den første i høst. Gjett om det smakte. Skikkelig høstdessert. Enda er det blomster der ute, og jeg fikk blomter fra svigerfars hage i går da han kom på middat til oss. Koselig. Duftroser sprer glede i stua nå.


Jeg gikk meg en liten tur i kveldingen og tok bilder med blits. Litt rare blålige trestammer ble det, men ellers fint synes jeg.


Rådyrfamilien var ute og gikk. Selv om det var nesten for mørkt, så knipset jeg litt likevel, bare for å bevise at jeg virkelig så dem.

Gulfargen er fin, og gjett hva jeg kjøpte meg i går? Gresskar!!!! Ikke fordi det snart er Halloween, men fordi det er høst. Jeg gleder meg til å skjære ut et bilde og tenne lys i lykten framover. Kanskje jeg fikser det i morgen!

#foto #blogg #høst
16 kommentarer
    1. Herlig høststemning i dine bilder her i dag med fargespekter, vakkert! Nam, multekrem! Det sier jeg som må forholde meg til Grete Roede-diett en tid framover, for ikke å si alltid. Men til jul skal jeg unne meg ei skål, selvsagt 🙂 Ellers trivelig overraskelse på jordet, de rådyrene så søte ut, like søt som Disneys Bambi. Artig å se dine fotoglimt her 🙂

    2. Så herlige bilder!! ja ikke lett å få fine bilder med blitz..men flotte høstlige bilder fikk du!! også de herlige rådyrene da…herlig!! Ja nå er det vakkert ute! Ha en god kveld!!

    3. Nydelig alt sammen, og søt liten “kanin” av blader oppe i hjørnet ..helt i din stil :)) Multekrem er godt, men mannen er ikke så glad i det, så det er sjelden jeg spiser det 🙂 Blir spennende å se det gresskaret…om vi får se det da :)) Klem <3

    4. Herlige bilder , gult i gult 🙂 Jeg har sett mange rådyr selv i det siste 🙂 Men i fart i bil, rett ved motorveien, kunne ikke stoppe… 😀 Fine bambier 🙂

    5. masse deilig høst stemning hos deg ) og multekrem er best ) ja det gjelder å knipse og ta vare på minnene selv om noen bilder blir litt mindre klare enn andre,uansett var rådyrfamilien din veldig fin

    6. Så spennende med bruken av blits og den blå trestammen.
      Det er så vakre farger om dagen at det er et syn :).
      Spent på gresskaret ditt i morgen :))).

    7. toveview: Fine farger der ute enda, det er sikkert. Men ved neste høststorm farar nok bladene av! Grete Roede gir en fin fremtid for deg da. Ikke verdt å spise for mange desserter og godsaker om man vil ha en forandring. Du har jo vært så flink. Men krem inneholder mye luft og multene kan du jo sukre med kunstig søting, så du kunne få en liten smak kanskje? Ha en vakker dag og jobb på.

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Men morsomt å blitse i vei i mørket da!!!!! Rådyrene er så fine synes jeg. Jeg ser dem ofte, men det er slett ikke alltid jeg får bilder av dem. Ha en vakker ny uke!

    9. annebe: Du så kaninen du!!!!! Jeg fikk øye på bladene der de lå så fint. Da måtte jeg legge på noen små steiner så kaninen kom fram 🙂 Her i huset er det ungdommene som ikke vil ha multekrem. Men da koser vi oss med det når de ikke er innom. Jeg har fikset det noen ganger med å servere multesyltetøy og krem hver for seg. Så kan de som ikke liker det blande sin krem med annen frukt og bær, mens jeg kan blande min multekos! 🙂 Klemsiklem til deg 🙂

    10. frodith: Det er jo så friske farger om dagen! I bil er det ikke lett å få fine bilder. Men jeg har faktisk tatt bilde av en flott elg i skogkanten, mens mannen kjørte nedover E6! Ha en fin dag Frodith. Klem 🙂

    11. fruensvilje: Høsten er veldig koselig synes jeg, selv i gråvær. Men selvfølgelig vil jeg gjerne ha sol i alt det gule også! Noen bilder blir som de blir, men det er som du sier, minner! Ha en fin ny uke! 🙂

    12. Elsker de flotte høst fargene, ellers er det ikke min beste årstid. …
      Og rådyr…, tror jeg ikke jeg har sett før…
      Men multekrem. Godt i små porsjoner. jeg forspiste meg på en bærtur i Nordfjord da jeg var liten, var sjuk i flere dager….:)

    13. maiken: Herlig med alle de fine fargene. Høsten kan være litt vemodig synes jeg, men så kommer vinterkulda og da vet man at det snart er vår!!! Uffda, forspise seg på multer hørtes ikke godt ut. Jeg orker heller ikke store posjoner med multekrem, for det er ganske mektig. Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg