Med forventning.


I går så jeg snøen. Jeg møtte den bare en halv times kjøretur fra meg. Ikke mye der heller, men et vakkert melisdryss akkurat passende til å tenke jul.Fram til slutten av november blir det nok stille av og til her på bloggen min. Tror ikke jeg rekker alt jeg vil, for nå er det så mye som står på agendaen.


I går fikk jeg på plass både stjerner, engler og pynt til et julemarked som skal være første advent. Det ble fint med med Maria og lille Jesusbarnet foran juletreet. Det tok tid å sette sammen. Babydukken har hadde jeg sydd på forhånd og hodet til Maria er et sånt utstillingshode i isopor som jeg har malt. Kroppen hennes er bygd opp over en diger plastbøtte dekket med masse hvite lakner og en blondegardin. En gammel margarinkasse ble krybbe.


Juletreet har fått bare hvit pynt og en lysslynge. Jeg kjøpte en haug med gule, grønne og rosa “hus” på Spar Kjøp og malte alt hvitt. Engelen med ullskjørt og de hvite kulene er også kjøpt der. Jeg skulle tatt noen flere bilder av det, men det glemte jeg visst.


En julemesse har gjerne nisser og engler i skjønn forening. Sånn var det også her. Nissene har jeg laget selv, men de to musene er ferdigkjøpte. Fortsatt en stund til advent, men jammen går det fort. Her blir det full rulle framover med jobb og barnebarn, så det er bare å brette opp ermene for en stund. Ønsker dere fine dager, og så tastes vi innimellom det hele.

#blogg #foto #hobby #jul #vinter
16 kommentarer
    1. Så koselig du gjør det! Du begynner jammen tidlig..men skjønner det, når du har så mye på agendaen.. Kos deg med juleforberedelser..og barnebarn..Bloggen får bli noe du gjør om du har tid..sånn er det..Flotte bilder som alltid!! Ha en kjempe fin førjulstid!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke råd å utsette det, når dagene bare raser avgårde. Bloggen må nok komme etter både jobb og familie hos meg. Håper du får fine dager med masse fotoglede framover 🙂

    3. Etdiktomdagen: Tiden går så alt for fort nå. Men jeg rekker litt til før det er desember tenker jeg. Da skal jeg kose meg håper jeg. Ha en fin dag 🙂

    4. Kjempefine julestemningsbilder 🙂 Nei man kan ikke rekk alt 🙂 Det er i alle litt sånne forberedelser her i huset.. men skal ikke ta det for vidløftig 🙂 Ønsker dere en nydelig førjulstid 🙂

    5. dedicat: Hjertelig takk du. Jeg får blogge når det er tid, men akkurat nå blir det vanskelig kjenner jeg. Jeg får ta det igjen i desember. Ha en fin kveld 🙂

    6. Så koselig julestemning du lager. Både engler og nisser er med på å få opp stemningen. Og nå kan liksom julestemningen godt komme, for dagene og ukene frem til jul og til advent går veldig fort.

    7. margarites: Her snør det i dag, og jammen legger det seg på bakken også. Vakkert å se på, men jeg er glad jeg har kommet meg hjem. Glatt som fy overalt. Nå er det snart middag, jeg har tent stearinlys og koser meg. Ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    8. Fin julestemning i både røde og hvite toner :)) Viktig å prioritere om en har mye å gjøre, lurt å ikke lage seg ekstra stress..men ha fokus på noen ting av gangen :)) Men alltid hyggelig å se fine dekorasjoner , vakre bilder og andre koselige ting på bloggen din :)) Klem <3

    9. annebe: Så koselig sagt av deg. Tusen takk. Jeg kommer sterkere igjen i slutten av måneden, men de nærmeste dagene rekker jeg ikke stort. Ha en vakker dag! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg