Blogger for mye!

Ja, jeg gjør visst det. I hvert fall ser det sånn ut da jeg skal bestille bloggbøker. Hjelp, så mange sider det blir. Jeg må dele det opp i måneder. Så snart er jeg klar med 2015. Jeg elsker å ha det skrevet ut i bokform, selv om bildene blir små og bøkene slett ikke er helt perfekte. Det koster litt og man må passe på å ikke overskride summen for toll også, ellers blir det enda dyrere.


Jeg bestiller en bok på ca. 150-200 sider om gangen, da slipper jeg toll. Ikke kan man bestille mer enn en bok om gangen heller, for legger de to bøker i pakken, ja så er det toll da. Men nå er jeg snart klar med det året. Gøy å bla i siden synes nå jeg da.Bøkene er ca. 14 x 20 cm. Noen av sidene får blanke steder på grunn av hvordan blogginnleggene går. Jeg bruker å ha alt fortløpende etter hverandre, for det synes jeg var best. Der det blir blankt kan man jo lage noen notater om man vil. Jeg er fornøyd som det blir.


Formen er fortsatt ikke bra. Feberen er på plass og jeg får ikke mye gjort om dagen kan man si. Håper neste uke blir bedre, for nå er jeg på etterskudd med det meste her. Men sola skinner etter nattens regn og tåke, det føles vårlig og fint der ute.Forsøker å kose meg som best det går. Desserten er klar og det er helg. God helg til dere.

#blogg #helg
28 kommentarer
    1. så vakre blogginnlegg som du har ,vil dine bloggbøker være et kjært minne både for deg selv og senere dine etterkommere ) deseren ser deilig ut,godt du har matlyst og fortsatt god bedring

    2. Ja da kan nok ikke jeg lage sånn bok..tenkte på det jeg også.. Flotte bilder, og ja de er jo litt vårlige! Ha fortsatt god bedring!

    3. Du har så fine bilder, at bloggbok må være perfekt for deg.
      Jeg lurte rett og slett på å kjøpe meg en skriver og ordne selv, selv om det ikke blir bloggBOK akkurat….
      Hadde vært fint om du kunne vise bilder fra blogg boken

    4. Hmmm – det har jeg også lyst til å gjøre……. blir nok endel bøker av det, ja! Men er jo håndfast da – og tenk på de som kan arve dem…. tenk – bestemor blogga…. hihi <3

    5. fruensvilje: Ja, jeg liker å dele det med mine også nå. Det føles lettere å bla i en bok å se sammen enn å lete gamle innlegg fram på bloggen. Koser oss her vet du, så jeg er glad jeg har matlyst. Jeg får ta en dag av gangen. God helg.

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har allrede mange bloggbøker og de er koselig å sitte å bla i, se på bilder og minnes. Takk for omtanken og god helg!

    7. Søtmonsen ): Ja, det er jo bare å forsøke seg, men husk at det blir toll, for det lages i Sverige. Det glemte jeg i første og sendte etter for mye om gangen. Lykke til om du prøver deg 🙂

    8. fjellgeitbundingen: Ja, de er veldig koselige synes jeg. Mye av det gamle ser man jo aldri på på nettet.Men de bøkene er stadig framme. God helg!

    9. Margrethe: Ja, det er en fin ting synes jeg, og ikke tar de så stor plass heller. Koselig å se på selv om bildene er små. Liker sånt håndfast. Jepp, bestemor blogger og blogger!!!!! 🙂

    10. maiken: Ja, jeg synes det er artig. Jeg har også skrevet ut en del tidligere, men fant ut at det var gøy med innbundet. Bøkene kan kjøpes med sånn ring i ryggen eller med myke permer. Jeg bestilte en liten testbok først jeg, så fikk jeg litt inntrykk av hvordan det var. Nå har jeg lagt ut et bilde til, så stikk inn å se. Lurer du på noe mer, så bare spørr!

    11. Ser jo såå flott ut! Nå fikk jeg også lyst…
      Hvor bestiller du fra, kan jeg spørre om det?
      Jeg holder også på med dessertlaging nå som ligner din. Dronning maud er det…

    12. maiken: Du har det sikkert under der du finner arkiv og dine kommentarer, nederst til vestre. Hos meg står det under Andre tjenester, blogg til bok. Men du finner det her :
      http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.createbook
      Jeg synes det er lett å forstå, for alt er på norsk i forklaringen.

      Her ble det restedessert i dag av philadelfiaost, litt vaniljesaus, melk og gelatin. Kjempegodt ble det jammen. Lykke til med ditt!

    13. Jeg har ikke laget sånne bøker. Hvis jeg noen gang gjør det, så må det bli å plukke ut noen favorittinnlegg. Nå har jeg blogget i to år, og i snitt har jeg nok lagt ut omtrent ett innlegg om dagen.
      Du har jo så mange fine illustrasjoner at bare DET er verdt å lage bok av! Ønsker deg God bedring, og håper at feberen snart slipper taket! 🙂

    14. karidansen: Ja, det burde jeg vel gjort også, plukket ut favorittene, men dette ble som en slags dagbok for meg egentlig. Kanskje jeg fikser et utvalg en annen gang. I dag kjennes det heldigvis bedre, selv om jeg slett ikke er helt frisk enda. Men det går framover! I går kveld hverken frøs eller svettet jeg, og i natt har jeg sovet godt. Tenker at på mandagen er jeg i gang igjen. Ha en flott søndag 🙂

    15. Elin Slåen: Ja, jeg synes jeg har så mye jeg vil ta vare på. En bok er så koselig å titte igjennom. Blogg på nett er flott også, men jeg sitter sjelden å ser tilbake der! Takk for omsorgen. Heldigvis føles det mye bedre ut i dag, så jeg håper på en fin ny uke. Ha en vakker søndag!

    16. Etdiktomdagen: Ja, jeg forsøker å lage bloggbøker når året er omme. Nå er jeg et helt år på etterskudd. I om med man ikke kan bestille alt på en gang, så glemmer jeg det bort. Hver bok på 150-200 sider kommer jo på over 500 kroner så dette er litt dyrt synes jeg også. Men det er verdt det for meg i hvertfall. Mye annet tull jeg kunne brukt pengene på tenker jeg.

    17. Nydelige fuglebilder :)) Artig å ha bloggen samlet slik , har blitt mange innlegg på meg også ..
      Jeg har blitt skikkelig forkjøla nå…slitsomt ! Håper formen dine er bedre..uansett fin kommende uke til deg 🙂 Klem <3

    18. annebe: Tusen takk! Er det din tur til forkjølelse? Ikke morsomt i det hele tatt. I dag klarer jeg å “puste” litt lettere, og feberen er ikke så intens, så her går det framover. God bedring til deg. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg