Felle et tre!


Ja nå er det felt, lagt i bakken og delt i biter. Juletreet mitt selvfølgelig. Det var veldig tungt arbeide. Jeg sitter her og svetter som fy og forsøker å ta meg igjen. Skogsarbeide er ikke for influensasyke har jeg nå forstått. Men nå er det gjort og jula er over for i år, glitteret er samlet sammen, pepperkakehjertene tatt ned og all pynten er pent langt ned i esken sin. Fortsatt ligger juletreet på gulvet i all sin bedrøvelighet, og der skal det få ligge en lang stund. Akkurat nå må jeg visst få igjen pusten.


Følte meg så på topp da jeg sto opp i dag. Fikset meg noe veldig og skrattet til det nye året. Jeg trodde jeg hadde masse energi og ville sette i gang. Det var opp som en bjørn og ned som en skinnfell kan man si. Nei, jeg bruker ikke briller til daglig, kun til å lese, så disse var bare til pynt på bildet!!!!! Men humøret forsvant ikke, selv om energien ble borte heldigvis.


Kun en eneste krumkake var det igjen i går. Den hadde jeg tenkt å feire med til en kaffekopp i dag etter trefellingen, men den var vekk? Gjett hvem som hadde kost seg med den? Ikke jeg nei.


Men det finnes da fortsatt kakao her i huset og mashmellows. Så her sitter jeg og koser meg, henter krefter og venter på bedre tider.

#hverdag #blogg #foto
14 kommentarer
    1. Ja det er godt med alt som er gjort 🙂
      Hehehe fin du var med ruller i håret da 🙂 OG briller. Jeg har også lesebriller……..og må egentlig bruke de mere da de er progresive…….. men slurver litt med bruken………….
      Jeg sliter også med energinivået. Dette tar sin tid………..bllir fort sliten 🙂
      Men men vi går mot lysere tider 🙂
      Godt med en kopp kakao da. jeg sitter med kaffe med melk i og koser meg 🙂

    2. Etdiktomdagen: Måtte ha litt moro i dag. Rullene er gamle, jeg bruker krølltang nå for tiden!!!! 🙂 Men lesebriller blir visste mer og mer nødvendig. Godt det finnes, så man ikke behøver å bli så sliten i øynene. Energien er på bunnene her. Må bare finne seg i, at sånn er det en stund til. Lysere blir det, og snart er vi nok i farten igjen. I mens nyter jeg min kakao eller min kaffe utover dagen. Ha en fin dag:)

    3. Flinke du 🙂 Vi har jo ennå treet her.. og det er noe vanvittig med nye skudd på det 🙂 Ønsker deg masse god bedring `:) Gode tanker

    4. dedicat: Nye skudd? Da er det jo håp om at det kan stå like fint til neste jul???? 🙂 Mitt er av plast, så her ble det ingen vekst. Godt å få ryddet opp, når jeg først begynte. Mange av mine tar ikke treet før etter neste helg, men naboen mine her fjernet sine tidlig. Vi får gjøre som vi har lyst mener nå jeg. Takk for omtanken og ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    5. du er flink selv om du er syk,resten av treet kan jo din mann rydde bort fra gulvet ))
      Herlige bilder,nydelig dame og den kakaoen ser skikkelig digg ut hi hi

    6. Stakkars. Denne hang lenge i. Trassige greier, men heldige du som har fått ut jula. Her er det nok jul enda. Hatt jobb i helga, men må vel virkelig ta det nå før helgen iallefall. Ikke helt på kanal jeg heller. Blodtrykket mitt er rimelig løpsk. Må ta det litt med ro om dagene, og være litt forsiktig med å styre så masse.

    7. fruensvilje: Det blir som en gå sakte aksjon. Litt nå og litt da. Mannen jobbet overtid i da,g så jeg fikk det opp på loftet selv utpå dagen. Godt å ha ryddet det vekk fra stua, selv om en del dekorasjoner skal demonteres i kjelleren. Men det gjør jeg siden. Godt med kakao og ro. Takk for hyggelige ord og ha en fin kveld 🙂

    8. fjellgeitbundingen: Ikke en vanlig forkjølelse akkurat, men jeg får ta det med ro til det er over. Herlig å få ryddet unne, men det blir tomt til jeg vender meg til det. Dumt med sånt blodtrykktull da, det kan en ikke bare blåse i heller. Ro ned vennene, og snart er det vår!

    9. Uff..ja det tar på å rydde vekk jula! Håper formen din blir bedre og bedre og snart er du frisk som en fisk!! Ser deilig ut med kakao og godis..nammm…Flott bildet av deg da!! og ha fortsatt god bedring!! Ha en god kveld!

    10. frodith: Tusen takk. Fryktelig utålmodig pasient vet du. Bedre er jeg heldigvis, men fortsatt litt redusert kan man si. Kakao smaker alltid. Nå skal jeg kose meg i kvelden. Klemsiklem 🙂

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Måtte finne på noe sprell i dag tidlig for å muntre meg selv opp litt vet du. Godt med en god latter av seg selv også. Så godt med kakao. Det kan anbefalen med masse mashmallows. Nyt kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg